مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: استان سمنان با 87 درصد جذب دانش آموزان پیش‌دبستانی ، رتبه اول کشور را در این مقطع به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به مناسبت گرامیداشت هفته سوادآموزی گفت : استان سمنان در سه سال گذشته از لحاظ جذب دانش آموزان پیش دبستانی با 87 درصد شرکت کننده رتبه نخست کشور را دارد در حالی که متوسط کشوری این طرح، 59 درصد است.

وی افزود: سرویس دهی به دانش آموزان در مناطق مختلف و دورافتاده ، جذب افراد لازم التعلیم و هماهنگی بین دستگاه های اجرایی مربوطه از عوامل انسداد بی سوادی در استان سمنان است.

افزایش درصد با سوادی جمعیت 10 تا 49 ساله استان سمنان

جهان اظهارداشت : براساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن در سال 1355 درصد با سوادی جمعیت 10 تا 49 ساله استان حدود 62 درصد بود در حالی که این رقم در سال 1395 به بیش از 97 درصد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که براساس سرشماری نفوس و مسکن در سال 1355 جمعیت 6 سال و بالاتر استان 240 هزار و 891 نفر بوده که از این تعداد 103 هزار نفر افراد بی سواد بودند ، ادامه داد : در سرشماری سال 1395 این جمعیت به 637 هزار نفر رسیده که 54 هزار بی سواد در این سال در استان گزارش شده است.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.