رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت: درآمد بسیار بالای گیاهان دارویی زمینه‌ساز جهش درآمدی در روستاهای استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛رحمت صادقی رئیس بنیاد نخبگان استان کردستانشامگاه دوشنبه در هفدهمین جلسه کارگروه تخصصی گیاهان دارویی و طب سنتی استان کردستان، گفت: آیین‌نامه کارگروه گیاهان دارویی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصویب شده است و دراین مدت نیز فعالیت‌های ارزنده‌ای صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: درآمد بسیار بالای گیاهان دارویی زمینه‌ساز جهش درآمدی در روستاهای استان است و اگر برنامه‌ریزی منسجم و فعالیت‌های هماهنگ در این عرصه صورت گیرد بدون شک شاهد تحولی بزرگ در روستاهای استان خواهیم بود.

صادقی افزود: در نقشه جامع علمی کشور به بخش توسعه گیاهان دارویی اشاره شده است و خوشبختانه هم‌اکنون نیز با استان‌های پیشرو کشور فاصله چندانی نداریم.

 رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان خاطرنشان کرد: بارش مناسب و زمین‌های کشاورزی حاصلخیز در کنار تنوع پوشش گیاهی زمینه را برای توسعه گیاهان دارویی در استان فراهم کرده است و اگر همت ویژه‌ای را به کار ببریم می‌توانیم در روند توسعه و اشتغال‌زایی در استان بسیار کارساز باشیم.

 صادقی افزود: در استان هم تولید گیاهان دارویی داریم و هم مصرف کننده داریم اما متأسفانه بازار ویژه عرضه گیاهان دارویی و تولیدات این عرصه را نداریم که نیاز است حمایت‌های ویژه و بسترهای لازم فراهم شود.

وی افزود: ستاد توسعه گیاهان دارویی کشور هم با دانشگاه فنی حرفه‌ای و هم با صندوق کارآفرین امید تفاهم‌نامه‌هایی را در حوزه آموزش و ارائه تسهیلات بانکی منعقد کرده است و باید در استان نیز این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/ د م

توسعه تولید گیاهان دارویی معیشت روستانشینان کردستانی را متحول می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.