به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کوروش حسینی زاده، مدیرعامل اتوبوسرانی اهواز در بیستمین جلسه شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه تاکنون 106 دستگاه اتوبوس به بخش خصوصی واگذار شده بیان داشت: شرایط آب و هوایی اهواز به گونه ای است که عمر مفید هر اتوبوس ناوگان حمل و نقل شهری را به 6 سال کاهش می دهد.
وی تصریح کرد: از مسئولان کشوری به ویژه معاونت عمرانی وزرات کشور درخواست داشتیم که عمر هر دستگاه اتوبوس را حداقل در اهواز به جای 10 سال به 7 سال کاهش دهند.
حسینی زاده با اشاره به اینکه 67 دستگاه اتوبوس در اهواز زیر 7 سال ساخت هستند اذعان داشت: برای هر اتوبوس اسکانیا در سال بالغ بر یک میلیارد و 570 میلیون ریال هزینه می کنیم، در حالی که در بهترین حالت ماهانه 40 میلیون ریال درآمد دارند.
عبدالرحیم کعب عمیر، رییس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر اهواز نیز با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت فعلی اهواز به بیش از یک هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم اظهار کرد: متأسفانه در وضعیت فعلی بین 170 الی 200 دستگاه اتوبوس داریم که وضعیت اسفناکی است و با هیچ استانداردی قابل مقایسه نیست.
وی در ادامه افزود: یا اتوبوس ها باید ملکی باشد و خود راننده و هزینه سوخت را تأمین کند و یا اینکه آن ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
وی گفت: تجربه نشان داده که اتوبوس های ملکی سازمان عمر کوتاهی دارند، ضمن آنکه هزینه های جاری بسیاری به سازمان تحمیل می کنند.
به گفته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در اهواز 72 خط اتوبوسرانی وجود دارد.
تعداد اتوبوسهای اهواز در سال 85 نزدیک به 400 دستگاه بود اما هم اکنون به 170 دستگاه کاهش یافته است.
انتهای پیام/گ