رئیس دانشگاه کردستان گفت: در عرصه آب، خاک و کشاورزی باید به مولفه‌های علم و فناوری توجه داشته باشیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛فردین اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان صبح امروز در اولین همایش استانی روز جهانی خاک که در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، گفت: خاک همچون آب از مولفه‌های اساسی محیط‌‌ زیست است.

وی در ادامه با بیان اینکه خاک عنصر مهمی است، افزود: در امر خاک در سطح جهان و ایران وارد بحران شده‌ایم.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: خاک از اجزای مهم محیط‌ زیست و جوامع انسانی و منبع اصلی غذای انسان و بسیاری از موجودات زنده است که از این منظر جایگاه رفیعی دارد.

اخلاقیان تصریح کرد: در عهد رنسانس و تمدن‌های جدید جهانی در زمینه علم و فناوری باید انسان تسلیم علم و دانش شود و یا در زندگی اجتماعی خود از دانش جدید بهره بگیرد.

وی بیان کرد: باید شیوه زندگی امروزی را با قواعد علم و دانش هماهنگ و در این مسیر رشد کرد.

 رئیس دانشگاه کردستان گفت: علم و فناوری از الزامات توسعه است و در بحث آب، خاک و کشاورزی باید به مولفه‌های علم و فناوری توجه داشته باشیم.

اخلاقیان لزوم احداث مراکز علم و دانش در مراکز، ادارات و سازمان‌هایی همچون جهادکشاورزی که کانون اقدام و عمل هستند را ضروری عنوان کرد.

وی در پایان اظهارداشت: لزوم برقراری ارتباط وسیع و قوی میان دانشگاه و جهادکشاورزی در راستای ارتباط صنعت و دانشگاه لازم و ضروری است که این امر حمایت و مشارکت مسئولین استان را می‌طلبد.

انتهای پیام/ د م

لزوم برقراری ارتباط وسیع و قوی میان دانشگاه و جهادکشاورزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.