مدیر عامل شرکت گاز لرستان گفت: ۶۰ درصد از جمعیت روستایی پلدختر از نعمت گاز برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حشمت اله شمس خرم‌آبادی  مدیر عامل شرکت گاز لرستان اظهار داشت: پلدختر دارای ۳۳۰ روستاست که ۱۰۵ روستای آن بالای بیست خانوار جمعیت دارد لذا طبق قانون، گازرسانی به این دسته روستا‌ها در دستور کار شرکت گاز استان قرار گرفته است.

وی افزود: تا پیش از دولت یازدهم، تعداد کل روستای گازرسانی شده این شهرستان شامل ۹ مورد بود که اکنون ۶۵ روستا از شهرستان پلدختر به شبکه گاز وصل شده‌اند.

شمس خرم‌آبادی اضافه کرد: توسعه گازرسانی به ۱۳ روستا دیگر نیز در دست اجراست.

وی در خصوص طرح های در دست اجرای پلدختر نیز تاکید کرد: این طرح هااکثراً مشکلی خاصی ندارند جز معارضین محلی و طبق برنامه پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته‌اند و به یاری خدا به زودی بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرجمعیت بودن محور افرینه از توابع شهرستان پلدختر ابراز داشت: در صدد بودیم ضریب نفوذ را نیز افزایش دهیم و با توجه به اینکه طرح آن‌ای پی سی بود شامل: طراحی، تامین کالا و اجرا که زمان خاصی می‌طلبید که نهایتاً در ایام دهه فجر سال گذشته پیمانکاران مربوطه وارد این طرح شدند.

شمس خرم‌آبادی تکمیل کرد: تنها مشکل و معضل ما در افرینه معارضین محلی بودند که حتی در زمینه مطالعات و طراحی نیز مخالفت می‌کردند، موجب درگیری و زد و خورد نیز شدند و در نتیجه با عقب‌گرد پیمانکاران طرح تعطیل شد.

وی در بیان رفع مشکل طرح افرینه افزود: خوشبختانه هفته پیش پیمانکار اصلی این طرح قراردادی با پیمانکار محلی و قوی آن منطقه منعقد کرده و گازرسانی به ۱۵ روستای این محور وارد فاز اجرایی شده که در صورت عدم ایجاد مزاحمت مردم منطقه روستا‌های این محور و خود روستای افرینه با تعداد یک هزار و ۷۵۰ خانوار سال آینده از گاز بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/م

۶۰ درصد جمعیت روستایی پلدختر از نعمت گاز برخوردارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.