سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از خرید تضمینی برق از تولید کنندگان انرژی های تجدید پذیر و پاک در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن محمدی، سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: سازمان انرژی های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق ساتبا برق حاصل از تولید نیروگاه ها و مولدهای خورشیدی را به قیمت تضمینی و به صورت بلند مدت ۲۰ ساله خریداری می نماید.

وی گفت: در این طرح مشترک در صورت نصب مولد خورشیدی در پشت بام و یا محوطه خود اعم از ( خانگی، تجاری، صنعتی و ...) تا سقف ظرفیت انشعاب از طریق عقد قرارداد خرید تضمینی با شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل می تواند کسب درآمد کند .

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل همچنین افزود: هم استانی های عزیز در صورت تمایل به سرمایه گذاری در احداث مزرعه خورشیدی (نیروگاه های بزرگ) و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سازمان ساتبا به آدرس اینترنتی www.satba.gov.irمراجعه نمایند.

محمدی نرخ پایه خرید تضمینی برق را براساس نیروگاه خورشیدی مولد های ویژه مشترکین برق بیان کرد و افزود: بر آورد هزینه سرمایه گذاری تقریبی بوده و بسته به نوع تجهیزات، مشخصات فنی آنها و نوسانات بازار متغیر می باشد .

وی گفت: در حال حاضر پنل ها، سازه ها، سیم ها و تابلوهای تجهیزاتی هستند که امکان ساخت داخل آنها فراهم می باشد لذا علاوه بر نرخ خدمات انتقال، حدود ۲۰ درصد سهم ساخت داخل به قیمت پایه خرید تضمینی افزوده شده است .

انتهای پیام/ح

خرید تضمینی برق از تولید کنندگان استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.