به همت حوزه هنری استان جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امیر رجبی رئیس حوزه هنری استان اردبیل صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان در اردبیل اظهار داشت: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با مشارکت دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی و ارج نهادن به ادبیات و زبان‌های بومی و محلی، نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان را فروردین‌ماه 97 مصادف با هفته هنر انقلاب اسلامی در استان اردبیل برگزار می‌کند.

وی گفت: شناسایی و جذب استعدادهای ادبی، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان انقلابی، جریان سازی در شعر و ادبیات ترکی منطبق بر ارزش‌های اسلامی، معرفی و برجسته سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان متعهد در زبان ترکی از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است. 

رجبی با بیان اینکه داستان کوتاه  و شعر بخش‌های رقابتی این جشنواره را تشکیل می‌دهند، افزود: موضوع نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان آزاد است اما با توجه به رویکرد جشنواره، آثاری که به مضامین اخلاقی، دینی، معنوی و انسانی پرداخت کند از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل بیان کرد: آثار برگزیده این جشنواره در قالب دو کتاب مجموعه شعر و مجموعه داستان با نام صاحب اثر و ویرایش دبیرخانه منتشر می‌شود که برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور اساتید برجسته کشوری و استانی از بخش‌های دیگر این جشنواره می باشد.

وی با بیان اینکه فراخوان نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان به زودی منتشر می‌شود، گفت: 22 بهمن ماه امسال آخرین فرصت ارسال اثر برای شرکت در این جشنواره است و مراسم اختتامیه این جشنواره فروردین‌ماه 97 همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در اردبیل برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/ع

موضوع نخستین جشنواره شعر و داستان ترکی ساوالان آزاد است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.