نماینده درگز گفت:سود بالای بهره بانکی باعث شده تمایلی برای ورود سرمایه به بازار تولید وجود نداشته باشد و این نرخ‌های نامتعارف مصداق کامل رباخواری است.

نرخ‌های نامتعارف بهره بانکی مصداق کامل رباخواری استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عبدالله حاتمیان نماینده مردم درگز در نطق میان دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: آقای روحانی! گرانی موادغذایی به دلیل کم‌توجهی به تولیدکنندگان بوده است که ضمن وارد شدن آسیب‌های جدی به تولیدکنندگان زندگی روزمره خانواده‌های ایرانی را مختل کرده است لذا لازم است در این خصوص در حمایت از این دو قشر اقدامات موثر به عمل آید.

وی افزود: به نظر می‌رسد بودجه سال 97 تورم‌زا بوده و فشار زندگی را بر اقشار مردم به ویژه افراد کم درآمد بیشتر خواهد کرد، لذا دولت برای استحصال درآمد به راه‌های غیر تورم‌زا از جمله کنترل قاچاق کالا و ساختارمند کردن واردات و راه‌های دیگر توجه کند.

نماینده مردم درگز افزود: سود بالای بهره بانکی باعث شده تمایلی برای ورود سرمایه به بازار تولید وجود نداشته باشد و این نرخ‌های نامتعارف مصداق کامل رباخواری است و از نظر شرع مقدس حرام است.

حاتمیان تصریح کرد: از مجلسیان و دولتمردان خواهشمندم که به جنگ ربا بروند که بتوانیم برکت پرکشیده از سفره‌های مردم را بازگردانیم. دولتمردان! اطمینان را برای تولیدکنندگان به ارمغان آورده و امنیت را به بازار اقتصاد برگردانید.

وی بیان کرد: دستورالعمل اجرای اعتبارات 1.5 میلیارد دلاری صندوق ارزی به شهرستان‌ها نرسیده و این تأخیر هرگز به نفع مردم ما نخواهد بود.

نماینده مردم درگز ادامه داد: برای جوانان جویای کار در حوزه‌های روستایی در زمانی کوتاه اقدام به عمل آورید. رئیس جمهور! حق نوار مرزی به استناد مصوبه 30 اردیبهشت 96 شامل کلیه کارکنان دولت در بخش مرکزی شهرستان مردم درگز می‌شود و خواهان اجرای این مصوبه و پرداخت معوقات هستیم.

حاتمیان گفت: آمار مهاجرت از این شهرستان در دهه اخیر حدود 16 درصد بوده که با این اقدام تا حدودی مهاجرت کاهش خواهد یافت. گمرک مرزی لطف‌آباد می‌تواند ظرفیت بالایی برای توسعه حوزه انتخابیه بنده داشته باشد، لذا لازم است تا کارگروهی به منظور تشخیص ظرفیت‌های این منطقه و شناسایی موانع اعزام گردد.

وی تأکید کرد: آقای روحانی اهمیت جاده‌های مرزی در توسعه کشور بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. با احداث تونل 4 کیلومتری الله اکبر، 65 کیلومتر جاده خطرناک کوهستانی در مسیر ترانزیتی ایران به ترکمنستان حذف می‌گردد.

نماینده مردم درگز تصریح کرد: آقای زنگنه! به چه دلیلی علی‌رغم تأئید استاندار خراسان رضوی مبنی بر سهمیه سوخت مرزنشینان به 8500 خانوار در قسمت مرزی مبالغ مذکور پرداخت نمی‌شود لذا دستور دهید که اقدامات لازم انجام شود.

حاتمیان ادامه داد: وزیر نیرو! نمی‌دانم با چه زبانی خواهش کنم که آب‌های مرزی را دریابید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نمایندگان برای تشویق جوانان به ازدواج وام آن را به 20 میلیون تومان افزایش دهید، همچنین افزایش حقوق بازنشستگان نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار