نماینده بویین زهرا گفت: در لایحه‌ بودجه 97 یارانه نقدی نان‌ و خرید تضمینی گندم به شدت کاهش یافته است.

66 درصد بودجه دولت‌ مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی است/وابستگی به نفت خلاف سیاست‌های ابلاغی‌ مقام معظم رهبری است/استانی‌ کردن بودجه‌های آموزش و پرورش و بنیاد شهید احاله‌ مشکلات‌ ملی به استان‌ها استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روح‌الله بابایی‌صالح نماینده مردم بویین زهرا و آوج در نطق میان دستور امروز (چهارشنبه 6 دی ماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف اظهار کرد: طرح این موضوع از سوی رییس جمهور آمریکا دارای هدفی خاص بوده که آن هدف سنجش غیرت مسلمانان است‌.

وی افزود: موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس شریف از نگاه امام ر‌احل، مقام معظم رهبری، دولت، مجلس شورای اسلامی و ملت ایران برای همگان روشن و واضح است لذا کشورهای مسلمان باید بدانند هدف بعدی آمریکا و اسرائیل‌ منابع و ثروت‌های کشورهای آنهاست.

بابا‌یی‌صالح در تذکری به رییس جمهور خاطرنشان کرد: بودجه ارائه شده توسط دولت دارای نقاط قوت‌ و ضعف‌ قابل توجهی است البته از اینکه این لایحه در موعد مقرر به مجلس تقدیم شده تشکر می‌کنم اما متاسفانه 66 درصد بودجه دولت‌ مربوط به بودجه شرکت‌های دولتی بوده و این یعنی در اصل 44 قانون اساسی‌ به منظور کوچک‌سازی و واگذاری امور به مردم‌ کوتاهی شده است‌.

نماینده مردم بویین‌ زهرا با بیان اینکه فروش‌ نفت‌، درآمد نیست‌ بلکه واگذاری‌ سرمایه‌ است، اضافه کرد: سهم مالیات از درآمد کشور 53 درصد بوده در حالی که سهم هزینه‌های جاری از  جمع مصارف عمومی دولت 75 درصد است و این امر یعنی کشور برای تامین هزینه‌های جاری دولت‌ به سرمایه‌های بین نسلی دست‌ درازی کرده در صورتی که نفت متعلق به آیندگان است.

وی گفت: طبق گزارش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس‌، میزان وابستگی‌ بودجه به نفت‌ 36 درصد اعلام شده در حالی که این وابستگی خلاف سیاست‌های ابلاغی‌ مقام معظم رهبری در خصوص تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

بابا‌یی‌صالح بیان کرد: در لایحه‌ بودجه 97 یارانه نقدی نان‌ و خرید تضمینی گندم به شدت کاهش یافته و این یعنی نان در سال 97 گران خواهد شد، فشار این افزایش قیمت هم به کسانی وارد می‌شود که برای زنده ماندن فقط نان و پنیر مصرف می‌کنند.

نماینده مردم بویین‌ زهرا متذکر شد: در لایحه بودجه‌، یارانه‌ 35 میلیون نفر حذف و درآمد حاصل از آن برای اشتغال مصرف خواهد شد اما متأسفانه هیچ برنامه‌ای در این زمینه وجود ندارد لذا چه تضمینی وجود دارد که مردم این مشکلات را تحمل کنند تا چالش‌های اشتغال برای جوانان رفع شود.

وی اظهار کرد: استانی‌ کردن بودجه‌های آموزش و پرورش و بنیاد شهید، کاهش اختیار دولت و تفویض‌ به استانداران نیست‌ بلکه احاله‌ مشکلات‌ ملی به استان‌هاست چراکه‌ مسئول حل مشکلات فرهنگیان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران‌ دولت است نه استانداران.

بابا‌یی‌صالح تصریح کرد: استان قزوین با توجه به اینکه در سرانه‌ درآمدزایی‌ برای کشور در جایگاه‌ مناسبی قرار دارد متأسفانه در تخصیص اعتبار سال آتی جزء آخرین کشور در نظر گرفته شده است و معتقدم این موضوع جای تأمل دارد.

نماینده مردم بویین‌ زهرا در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: فرهنگیان در حوزه انتخابیه‌ بنده با مشکلات مختلفی مواجه هستند چراکه حدود 15 ماه بسته‌های حمایتی ،حقوق و دستمزد دریافت نکردند.

وی در تذکری به وزیر ارتباطات‌ بیان کرد:  اغلب ساکنان حوزه انتخابیه‌ بنده روستایی و با مشکل آنتن دهی تلفن همراه و ارتباطات مواجه هستند متاسفانه این عوامل‌ باعث شده اغلب دانشجویان و جوانان از این مناطق خارج و در مناطق حاشیه‌نشین شهرها ساکن شوند لذا برای جلوگیری از این مشکلات‌ باید اقدامات لازم صورت بگیرد.

بابا‌یی‌صالح همچنین در تذکری به وزیر نیرو افزود: برای تعیین تکلیف چاه‌های فاقد پروانه کشاورزی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته است در حالی که با توجه به مصوبه‌ مجلس در سال 89 عده‌ای پروانه گرفتند و عده‌ای نتوانستند مجوز دریافت‌ کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار