درستی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

نبود زیر ساخت‌های لازم در تولید گوشی‌ تلفن همراه

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه گفت: بخش تولید گوشی تلفن همراه از زیر ساخت های لازم برخوردار نبوده، به همین علت واردات آن مقرون به صرفه است.

ابراهیم درستی رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص تاثیرات طرح رجیستری بر بازار تلفن همراه اظهار کرد: سیاست گذاری دولت بر این بود تا توسط دستگاه های نظارتی و اجرایی که شامل سازمان تنظیم مقررات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک شده بازار تلفن همراه را احیا کنند به همین سبب کسبه این صنف هم از طرح رجیستری حمایت همه جانبه کرده اند.

 وی بیان کرد: قول و قراری مبنی بر اینکه گوشی هایی که تا 14 آذر ماه فعال می شود ،مشکلی را متوجه کاربرانش نکند اما این اواخر پیامکی به دست برخی از مصرف کنندگان رسیده که دچار مشکل شده اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاههای صوتی و تصویری و تلفن همراه با اشاره به گرانی چند وقت اخیر تلفن های همراه در بازار افزود: با توجه به آنکه نرخ  ارز هر روز تغییر کرده و روند صعودی به خود گرفته است، واردکننده نیز کالاهایش را براساس نرخ دلار وارد می‌کند و  کالا طبق قیمت روز محاسبه شده و به فروش می‌رسد، بنابراین فروشنده در امر بالارفتن قیمت تلفن های همراه ، دخالتی ندارد.

درستی بیان کرد: برنامه ریزی و سیاست هایی باید برای صنایعی که از ظرفیت های بالایی برخوردار بوده انجام شود. در حال حاضر کشور در بخش تولید گوشی تلفن همراه از زیر ساخت های لازم برخوردار نبوده، به همین علت واردات آن مقرون به صرفه خواهد بود.

نایب رئیس اتاق اصناف تصریح کرد: ظرفیت و توانمندی های بسیاری در دیگر بخش ها و صنایع وجود دارد که مستلزم حمایت و برنامه ریزی بوده که در صورت ایجاد شرایط لازم موجب اشتغال زایی، توسعه اقتصادی و ارزآوری خواهد شد.

درستی ادامه داد: حدود 400 هزار بنگاه تولیدی از میزان 600 هزار به تعطیلی کشانده شده و نباید ظرفیت و توان کشور صرف صنعتی که توان و شرایط لازم برای تولید در آن وجود نداشته، گردد.

وی در خصوص جلوگیری از واردات غیرقانونی تلفن همراه که تاثیر زیادی بر این بازار داشته ، تاکید کرد: گروهی به نام انجمن واردکنندگان تلفن همراه که متشکل از 43 واردکننده و زیر نظر اتاق بازرگانی ایران هستند تا در صورت احیای طرح رجیستری توسط سازمان تنظیم مقررات، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک؛ این افراد توان تامین نیاز بازار را خواهند داشت.

این رئیس اتحادیه در پایان گفت: دولت باید در بخشی که توان و ظرفیت تولید در آن صنعت موجود بوده با حمایت و ارائه تسهیلات موجب توسعه شود و صنعتی که شرایط و زیر ساخت لازم را برای تولید نداشته، باید تسهیل امور واردات و رفع موانع مشکلات را برای افراد مرتفع کند.

انتهای پیام/

واردات گوشی تلفن همراه مقرون به صرفه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار