استاندار خوزستان از بهره برداری پروژوه پل نهم اهواز در یک و نیم سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: اعتبار پروژه پل نهم اهواز ابلاغ و کار آن آغاز شده است. بخشی از این پروژه به شهرداری اهواز مربوط می‌شود که به شهردار ابلاغ شده که کار را دنبال کند تا ظرف یک تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار کرد: استانداری مدیریت و نظارت بر پروژه‌های بزرگی که در اهواز انجام می‌شود را بر عهده دارد.

شریعتی افزود:   همه دستگاه‌های ذی‌ربط در روند اجرای این پروژه‌ها همکار خوبی داشته‌اند، و امروز نیز شرکت برق منطقه‌ای اهواز با وجود ریسکی که وجود داشت برای انجام عملیات در پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق اهواز، در یکی از مهم‌ترین خط‌های اهواز اعلام خاموشی کرد تا با بالا بردن ارتفاع سیستم انتقال برق این پروژه را به پایان برسانیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: امیدواریم که فاز اول این پروژه تا قبل از پایان سال به بهره‌برداری برسد و پس از آن فازهای بعدی شروع به کار کنند.

شریعتی با اشاره به روند اجرای پروژه پل و بزرگراه شهدای خادم سیدالشهدا در شهر اهواز بیان داشت: این پل و بزرگراه، 2  منطقه کوی رمضان و منبع آب را به یکدیگر متصل می‌کند و همچنین فرودگاه و جاده نفت و میدان چهار شیر را از بن بست خارج می‌کند. این پروژه‌ها مغفول مانده بود ولی در حال حاضر به سرعت پیش رفته‌اند و امیدواریم هر چه زودتر تکمیل شوند.

وی عنوان کرد: همچنین امروز پروژه ایجاد شبکه فاضلاب کوی آل صافی و پنج نقطه دیگر به طول 35 کیلومتر کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شد که امیدواریم این پروژه نیز در مدت یک سال به اتمام برسد.

استاندار خوزستان با اشاره به خط انتقال آب علی بن مهزیار افزود: در بازدید سال گذشته از مناطق کوی رمضان، منبع آب و حصیرآباد 2 مشکل اساسی وجود داشت؛ نخست بحث فاضلاب این مناطق بود که قسمت اصلی شبکه فاضلاب این مناطق امروز کلنگ‌زنی شد و دیگری مساله آب شرب این منطقه بود زیرا گاهی در این مناطق تنها دو ساعت در روز آب وجود دارد.

شریعتی گفت: پروژه خط انتقال آب هزینه سنگینی دارد و همچنین به دلیل اینکه این پروژه در منطقه شهری است و اینکه تاسیسات زیادی در منطقه وجود دارد کار را سخت کرده است ولی همه دستگاه‌ها همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.

وی بیان کرد: امیدواریم ظرف مدت یک تا دو ماه آینده این پروژه به بهره‌برداری برسد تا میزان آبی که در این مناطق قابل استفاده است، افزایش یابد و حتی مشکل کم‌آبی مناطق کوت عبدالله و شهرستان کارون حل شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: همچنین پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شرق در یک سال گذشته به سرعت فعال شده و قرار است حداکثر تا اردیبهشت ماه به بهره‌برداری برسد تا از ریخته شدن حجم زیادی از فاضلاب به رودخانه کارون جلوگیری شود.

شریعتی گفت: یکی از پروژه‌های مهم که امروز بازدید کردیم پروژه پل نهم بود که هفته گذشته اعتبار آن ابلاغ شد و کار آن آغاز شده است. بخشی از این پروژه به شهرداری اهواز مربوط می‌شود که به شهردار ابلاغ شده که کار را دنبال کند تا ظرف یک تا یک سال و نیم آینده به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/م

بهره‌برداری از پروژه پل نهم اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.