فراهم آمدن امکان نصب ۹۰ سایت و ایستگاه BTS در سطح استان از مصوبات سفر اخیر وزیر ارتباطات به استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،مسعود الهامی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به سفر وزیر ارتباطات و هیأت همراه به کرمان پس از زلزله‌های اخیر به مصوبات این سفر اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم‌ترین امتیازاتی که در جریان این سفر حاصل شد، فراهم آمدن امکان نصب ۹۰ سایت و ایستگاه BTS در سطح استان است.

وی بیان داشت: باز شدن ۱۰۰ درصدی رومینگ میان اپراتور‌ها در سطح استان، تخصیص ۱۰ دستگاه دیزل ژنراتور سیار جدید برای ایستگاه‌ها، خرید یک‌هزار سلول باتری جدید برای نوسازی شبکه تغذیه ایستگاه‌های همراه، خرید تعدادی ایستگاه سیار و افزایش ظرفیت ایستگاه‌های BTS سیار از دیگر مصوبات سفر وزیر ارتباط به کرمان است.

الهامی با بیان اینکه تأمین ارتباطات پایدار در دقایق اولیه رخداد‌های طبیعی اهمیت بالایی دارد و در زلزله‌های اخیر هجدک ما شاهد ازدحام ارتباطات بودیم و همین موضوع مشکل‌ساز شد، تصریح کرد: به اپراتور‌های دولتی و خصوصی، ثابت و همراه تأکید داریم که به‌گونه‌ای ظرفیت‌سازی کنند که این شریان حیاتی در اختیار مدیران بحران و مردم قرار گیرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این حوزه اظهار داشت: پهنای باندی که مردم استان کرمان در حال حاضر استفاده می‌کنند، رشد ۱۶.۷ برابری نسبت به قبل دارد و بستر مناسبی برای تحقق حقوق شهروندی و دسترسی آزاد مردم به اطلاعات و همچنین شاخص‌های آی‌تی‌سی است.

الهامی تصریح کرد: از سوی دیگر این آمادگی را داریم که پهنای باند در استان کرمان را در صورت نیاز به ۵۰ برابر افزایش دهیم.

وی با اشاره به پوشش نسل سوم در ۶۹ شهر و نسل چهارم در ۳۵ شهر استان کرمان ابراز داشت: برنامه ما این است که همه شهر‌های ما تا دهه فجر به نسل سوم و چهارم مجهز شوند.

الهامی افزایش تعداد سایت‌های نسل سوم و چهارم را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۷۷۹ سایت نسل سوم و ۳۵۱ سایت نسل چهارم در استان کرمان فعال است و ۲ هزار و ۵۴۵ روستای استان هم از اینترنت پرسرعت نسل چهار بهره‌مند هستند.

وی تجارت الکترونیک را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با توجه به ظرفیت خوب تجارت الکترونیک در اشتغال دانش‌بنیان، بخش عمده فعالیت‌های خود را در این حوزه قرار دادیم و رتبه ۱۴ از نظر کسب و کار‌های اینترنتی را در کشور داریم.

الهامی ادامه داد: امسال ۶ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان حوزه آی‌تی‌سی اختصاص دادیم و آمادگی داریم که طرح‌های آن‌ها را در کمیته استان مصوب و به وزارتخانه بفرستیم تا تقویت کسب و کار‌های اینترنتی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/پ

 

وزیر ارتباطات در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.