فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: از ابتدای بهمن ماه گشت های محله محور سپاه در شهرهای مختلف فعال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: درخصوص  ایجاد امنیت درخواست های زیادی شده تا سپاه نیز وارد شود، بنابراین برنامه‌ریزی شده است که از اول بهمن‌ماه امسال همه پایگاه‌ها و حوزه‌ها هر شب در همه مناطق گشت‌زنی خواهند داشت.


وی افزود: وقتی مردم مشکل و گرفتاری دارند باید سپاه و بسیج همان‌گونه که در عرصه‌های دفاع مقدس و امنیت به کمک مردم آمده در عرصه معیشت مردم و مشکلات اقتصادی مردم هم به داد مردم برسد و فلسفه وجودی سپاه و بسیج همین است.

سردار ابوحمزه گفت: در بحث درمان ما در سطح استان کرمان ۱۴ تیم پزشکی از پزشکان مجرب مشخص کرده‌ایم و با امکاناتی که در اختیار آن‌ها قرار داده می‌شود در مناطق مختلف محروم و صعب‌العبور استان حضور پیدا می‌کنند و مردم را به صورت رایگان درمان می‌کنند. این کار قبلا هم انجام می‌شد، اما فقط در ایام تعطیلات و در طول سال یکی دو نوبت اجرا می‌شد، اما از این به بعد هر ماه اجرا خواهد شد و هر تیم ۱۲ نوبت و در هر ماه یک نوبت باید در مناطق مختلف استان و مناطق محروم حضور پیدا کنند.

وی افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی ۲۰ نقطه در استان مشخص شده است که در بحث برطرف‌کردن آسیب‌های اجتماعی سپاه به کمک بسیج شروع به کار کرده و مرحله به مرحله هر نقطه‌ای که آسیب‌های آن بر طرف شود نقطه‌ای دیگر آغاز خواهد شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه اردو‌های جهادی در بحث ساخت مسجد، خانه عالم، غسال‌خانه، راه و در بحث کمک به مردم در سال‌های گذشته انجام می‌شد، اما اشکالی که داشت به شکل مقطعی و کوتاه بود گفت: الان تغییری در این اردو‌ها ایجاد شده است به‌طوریکه یک اردو‌های جهادی مقیم داریم و یک اردو‌های جهادی معین و هر مجموعه‌ای از بسیج در جا‌های مختلف دیگر نیاز نیست از نقطه‌ای به یک نقطه‌ای دیگر از استان بروند.

وی تصریح کرد: هر کسی باید نقاط ضعف منطقه خودش را ترمیم و بازسازی کند و نیازمندی‌هایی که در یک محله است خود پایگاه بسیج و نیرو‌های حزب‌اللهی باید وارد شوند و به کمک سپاه این مشکلات را حل کنند.

سردار ابوحمزه اظهار داشت: در بحث ارتباط بین مسجد، خانه و خانواده و مدرسه ما باید به سمت و سویی برویم تا مساجد ما مملو از برادران و خواهران ایمانی به‌ویژه جوان‌ها و نوجوانان باشد و هر چقدر که ما بتوانیم مساجد را و نماز‌های جماعت را فعال کنیم باعث تعالی روح و فکر و اندیشه و تربیت اجزا و عناصر و افراد جامعه خواهیم شد.

وی خاطر‌نشان کرد: کسی که اهل نماز و مسجد و محراب شد، کسی که اهل نماز جمعه شد، این نماز نمی‌گذارد که فرد به سمت فساد برود، چرا الان برخی از افراد به دنبال فضا‌های مجازی هستند؟ چرا به دنبال فیلم‌های مبتذل و مستهجن هستند؟ یکی از دلایل این است که بعضی از افراد در جامعه ما خطرات این فضا‌ها و جنبه‌های منفی آن را نمی‌دانند.
وی با اشاره به اینکه وقتی مساجد و نماز‌های جماعت و جمعه ما فعال شدند دیگر دشمن نمی‌تواند در عرصه فرهنگی به ما ضربه بزند تصریح کرد: مشکل ما دانشگاه و دانشجو نیست، ما الان به روحانی فاضل نیاز داریم به شخصیت‌هایی مثل شهید مطهری، علامه طباطبایی، شهدای محراب، علامه جعفری نیاز داریم و اگر از همین الان برنامه‌ریزی کنند برای ده سال آینده ثمره این تلاش و فعالیت را به‌دست خواهید آورد.


سردار ابوحمزه با بیان اینکه اگر ما بخواهیم در مقابل دشمن بایستیم باید نیرو‌سازی کنیم، گفت: یکی از جا‌هایی که باید نیرو‌سازی به معنای واقعی کلمه در آن به وجود آید پرورش طلبه‌های فاضل است، طلبه‌های مومن و متدین از خانواده‌های سالم؛ دشمن می‌داند که کجا را باید نشانه گرفت و زد. ما و شما را سرگرم بعضی از مسائل حاشیه‌ای می‌کنند تا به اهداف خودشان برسند.

فرمانده سپاه ثارالله با اشاره به اینکه چرا این همه هجمه نسبت به ولایت فقیه است؟افزود: آن چیزی که خیمه انقلاب را حفظ می‌کند و ستون نظام جمهوری اسلامی است ولایت مطلقه فقیه است و به همین دلیل است که این همه تهاجم به این ستون انقلاب است .

انتهای پیام/ح

گشت های محله محور سپاه ازابتدای ماه بهمن فعال می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار