رییس قوه قضاییه اعلام کرد : امروز مسئله اصلی کشور اقتصاد و اشتغال است و همه قوا باید برای حل آن دست به دست هم بدهند.

تلاش مسئولان قوا برای حل مشکل اقتصاد و اشتغال

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ آیت الله صادق آملی لاریجانی در نشست شورای اداری استان ایلام که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه و مدیران دستگاه های مختف این استان برگزار شد، گفت: دشمن سعی می کند از همین راه در میان مردم نفوذ کند و اعتماد مردم را به مسئولین از بین ببرد.

وی درباره حوزه های قضایی استان ایلام گفت : کاستی ها احصا شده و انشاء الله  برطرف می شود. مطالب بسیار خوبی را استاندار و مدیران کل اطلاعات و جهاد کشاورزی گفتند که بسیار مفید بود.


آملی لاریجانی افزود: در بحث منابع طبیعی همان طور که گفته شد، یک تدابیر خاصی را برای حافظت از منابع طبیعی از منظر قضایی دنبال کردیم اما قوانین منابع طبیعی قدیمی است و یکی از مسائل مهم تداخل بین وظایف دستگاه هاست و یکی از مشکلات منابع طبیعی رعایت نکردن پاره ای از اصلاحات انجام گرفته است.

وی اظهار کرد: در مورد کسانی که زمین هایی را احیا کردند، نظر منابع طبیعی و جهاد این است که نقشه های سال 44 باید رعایت شود و حتی در محاکم عده ای این را می گویند اما شورای نگهبان در سال 67 یک نظریه ای فقهی داد؛ زمانی که مرحوم آیت الله گیلانی دبیر شورای نگهبان بود، بخش هایی از ماده 56 قانون حفاظت جنگل ها و برخی آیین نامه ها را احیا کردند به این مضمون که هر کس تا سال 65 زمین هایی را احیا کرده باشد، مال خودش است.

رییس قوه قضاییه افزود : قوانین قدیمی ما با تعدد و تکثر مشکلات اساسی برای دستگاه قضا ایجاد کرده است. نکته ای که در این جلسه گفته شد، کاملا درست است اما باید از طرف خود منابع طبیعی و دولت اقدام شود و ما هم کمک می کنیم این قوانین یکپارچه شود.

انتهای پیام/ه

 

صحبت های رییس قوه قضاییه در نشست جلسه شورای اداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.