مدیرکل بهزیستی استان زنجان از در یافت مستمری ماهانه ۲ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار در زنجان خبرداد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ محمدقیداری مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت:۳هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند که از این تعداد،  ۲ هزارو۵۰۰نفر مستمری دریافت می‌کنند.

محمدقیداری افزود: برخی زنان سرپرست خانوار به دلایل مختلف از جمله طلاق، فوت همسر، ازکارافتادگی همسر، خودسرپرستی، اعتیاد، همچنین زندانی و یا متواری بودن همسر تحت پوشش قرار می‌گیرند.
وی گفت:یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بهزیستی توانمندسازی و خروج مددجویان از چرخه حمایتی است و در این راستا، سالانه ۱۰ درصد از مددجویان از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: برای این‌که یک فرد به اشتغال مطلوب برسد، باید از درون توانمند و از چرخه حمایتی خارج شود این در حالی است که تعداد زیادی از زنان سرپرست خانوار، تحت پوشش خدمات بیمه‌ای هستند، و از این تعدادیک هزارو ۱۰۹ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۴۶۰ نفر نیز تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری هستند.

وی با بیان این‌که پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی برای فرزندان زنان سرپرست خانوار از دیگر خدمات بهزیستی است، افزود: در این راستا، یک هزارو ۳۷۹ دانش‌آموز و ۱۶۸ دانشجو از کمک‌هزینه تحصیلی برخوردار هستند. این در حالی است که ۴۴۶ نفر زن سرپرست خانوار، برای دریافت مستمری پشت نوبت هستند، ولی از خدمات دیگری مثل ودیعه مسکن، وام اشتغال، کمک هزینه درمان، انتقال و معافیت سربازی بهره‌مند هستند.

در حال حاضر ۱۰ کلینیک مددکاری اجتماعی با حضور ۳۲ مددکار اجتماعی در سطح استان فعال هستند و به زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/ر

حمایت بهزیستی از زنان سرپرست  خانواردر زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.