سدهای معیشتی در نقاط مختلف کشور احداث می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رضا کریمی نائب‌رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی از رأی موافق اکثریت نمایندگان مردم در خانه ملت به طرح اصلاح ماده 35 قانون پنج ساله ششم توسعه خبر داد و اظهار کرد: با رأی موافق نمایندگان، دولت به مبارزه با کم‌آبی با اجرای روش‌های کارشناسی و مورد تأیید به مانند «بازسازی قنات‌های کشور» مکلف شد.

وی به دیگر تعهدات دولت برای مبارزه با معضل کم‌آبی اشاره کرد و افزود: رهاسازی حق‌آبه‌های زیست محیطی، توجه به سفره آب‌های زیرزمینی و توسعه روش‌های نوین آبیاری از دیگر تکالیف دولت برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آبی در نقاط مختلف کشور است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با اولویت قرار دادن محصولات کشاورزی که از ارزش صادراتی بالایی برخوردار بوده وبه مصرف آب کمتری نیاز دارند و در عین حال سازگار با انواع خاک‌های خشک و شور هستند، می‌توان به معرفی الگوهای کشت مناسب اقدام کرد و در این میان نقش دولت در نهادینه شدن این تصمیم بسیار پررنگ خواهد بود.

کریمی یادآور شد: با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای آبرسانی به مزارع کشاورزی از طریق لوله، در صرفه‌جویی و آبیاری هر چه بهتر مزارع که منجر به افزایش تولید محصولات کشاورزان نیز می‌شود، اقدامات لازم اجرایی خواهد شد.

وی به دیگر مصوبات اخیر مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: دولت با ارزیابی محل‌های مناسب که مورد تأیید کارشناسان وزارت نیرو و دستگاه‌های مرتبط قرار گیرد، مکلف به احداث سدهای معیشتی شد.

 

انتهای پیام/ع

استفاده بهینه از منابع آبی در نقاط مختلف کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.