انتقاد استاندار کرمان از تاخیر درساخت بیمارستان شفا؛

تاخیر دراجرای پروژه بیمارستان شفا باهیئت امنا دانشگاه است

استاندار کرمان گفت: تاخیر ایجاد شده در روند احداث بیمارستان شفاء را مربوط به هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌دانم، زیرا قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در اجرای این پروژه به خوبی ورود پیدا کرده است.

تاخیر دراجرای پروژه بیمارستان شفا باهیئت امنا دانشگاه استبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علیرضا رزم حسینی گفت: تامین منابع مالی ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی جایگزین شفاء کرمان با تعامل وزیر بهداشت و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء پیش بینی شده است.

علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با اعضای هیات امنای دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: آمار‌ها نشان می‌دهد که ۹۰۰ تخت بیمارستان در حوزه علوم پزشکی کرمان در دولت یازدهم ودوازدهم در حال ساخت، بهره برداری یا در حال انعقاد قرارداد است.

وی تصریح کرد: در اوایل حضورم در استانداری کرمان با مشکلات عدیده‌ای به دلیل عدم تفویض اختیارات برای احداث بیمارستان‌ها روبرو بودیم که وزیر بهداشت در جهت رفع این مشکل اختیارات لازم را به استان کرمان واگذار کرد.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که نیاز مبرم به تخت‌های بیمارستانی بیشتری در سطح استان کرمان است، اظهار کرد: باید بپذیریم که کرمان به عنوان هاب بیمارستانی جنوب شرق کشور مطرح است و باید بیمارستان‌های استان کرمان مجهز به روزترین تجهیزات پزشکی و تخت بیمارستانی شوند.

وی با اشاره به صدور مجوز ۷۵۰ تخت بیمارستانی به بیمارستان شفا شهر کرمان تاکید کرد:منابع این طرح آماده شده، اما همچنان اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

استاندار کرمان ادامه داد: با یکی از بانک‌ها  یک هزار میلیارد تومان  برای اجرای پروژه‌های در دست احداث و پروژه‌های جدید تامین مالی پروژه‌های عمران شهری مذاکره کرده‌ایم و این امر را به شورای پنجم و شهرداری گفته‌ام بنابراین با تحقق این مهم، پروژه‌های شهری می‌تواند زودتر از وقت موعد به بهره‌برداری برسند.

وی از بدهکاری ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر دولت در حال پرداخت بدهی‌های دولت قبل است، ضمن آنکه پروژه‌های ناتمام را نیز در کشور وجود دارد که باید آن‌ها را اجرا کند.

رزم حسینی از واگذاری ۵۰ هکتار زمین برای احداث بیمارستان جدید شفا سخن به میان آورد وگفت: برای تامین منابع مالی بیمارستان ۷۰۰ تختخوابه شفا باید از تهاتر، منابع بانکی و فاینانس خارجی به صورت ترکیبی استفاده شود.

بیمارستان جایگزین شفا قرار است مشکلات کمبود تخت این بیمارستان ونیز فرسودگی بنای این بیمارستان را جبران کند و در صورت راه اندازی پشتیبان بیمارستان های جنوبشرق کشور در برخی حوزه های درمانی خواهد شد.

انتهای پیام/ح

انتقاد از دیراجرا شدن عملیات احداث بیمارستان شفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار