پدر علم زلزله شناسی ايران در گردهمايی بزرگ زلزله و مديريت بحران در مشهد گفت : هفتاد درصد‏ ساخت و سازها در كشور ايران روی گُسل زلزله قرار گرفته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، دكتر بهرام عكاشه پدر علم زلزله شناسی ايران در گردهمايی بزرگ زلزله و مدیریت بحران در مشهد  اظهار داشت : ٢٥ ميليون نفر جمعيت ايران در پهنه نسبی گسل زلزله زندگی می كنند و فاجعه خطر زلزله اين مناطق را تهديد می كند .

رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی نيز در اين گردهمايی گفت : ساختمان هايی كه طی ٢٠ سال اخير در كشور ساخته شده از نظر كيفيت و مقاومت قابل مقايسه با ساختمان های قبل از انقلاب نيست.

 مهندس حسين كامران ديسفانی افزود : ساختمانهايی كه توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامی در روستا ها ساخته شده با اصول فنی و مستحكم و به مراتب بهتر از برخی از واحدهايی است كه در شهرها ساخته می شود و تاییداتی که به صورت جدی هنگام مراحل پرداخت وام صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد : یکی از عوامل تاثیرگذار بر بهبود کیفیت ساختمان ها می باشد و چنانچه مکانیزم بازرسی و تاییدات کار انجام شده علاوه بر نظارت توسط دستگاه‌های مسئول به ویژه حاکمیتی اعمال گردد ،نقش بسزایی در بهبود کیفی ساخت و ساز خواهد داشت.

رئيس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی یادآور شد : با توجه به خلأ بازرسی که در شیوه نامه اجرای ماده ۳۳ احساس می شود ، در نظر داریم این امر را به صورت حضور در مناطق مختلف شهرداری‌ها از طریق همکاران مجرب جامه عمل پوشانده و تاییدات مرحله ای را به دقت کنترل نماید.  

انتهای پیام/س

زلزله ایران را تهدید می کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۱۸:۳۸ ۰۷ دی ۱۳۹۶
پس نتیجه می گیریم که حالا حالاها، «آفتاب را به دور زمین خواهند چرخاند.»
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۱۸:۲۶ ۰۷ دی ۱۳۹۶
وای بیچاره شدیم
Iran (Islamic Republic of)
فرهنگی بازنشسته
۱۸:۲۱ ۰۷ دی ۱۳۹۶
اگه هر چه فریاد داریم بر سر گسل بکشیم.
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۷:۲۸ ۰۷ دی ۱۳۹۶
هفتاد درصد از امریکا هم زلزله خیز هست و دانشمندان بزرگ زلزله ۹ ریشتری در لوس انجلس رو پیش بینی کرده اند