مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر در اکثر شاخص‌های آموزشی ۳ تا ۴ برابر متوسط کشوری رشد کرده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش استان در جلسه شورای اداری آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان در سال‌های اخیر کارنامه قابل قبولی در زمینه رشد شاخص‌های آموزشی در میان استان‌های کشور دارد، اظهار داشت: سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر در اکثر شاخص‌های آموزشی ۳ تا ۴ برابر متوسط کشوری رشد کرده است.

نخعی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار شاخص کیفیت آموزش در آموزش و پرورش سطح سیستان و بلوچستان ارتقا پیدا کرده طوری که میانگین نمره امتحانات نهایی دانش‌آموزان استان نزدیک ۱۱ شده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار برنامه ششم توسعه، برنامه پنجم توسعه آموزشی در این نهاد تدوین شده، اظهار داشت: با تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌توان معضل بیکاری را در جامعه از بین برد و باید از تمام ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان برای مهارت‌آموزی دانش آموزان استفاده کرد.

نخعی ادامه داد: دست ساخته‌های دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان برای ما بسیار مهم است به همین دلیل به فکر راه‌اندازی نمایشگاه برای عرضه این محصولات هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: تلاش داریم تا با همکاری فنی و حرفه‌ای مهارت دانش‌آموزان استان را افزایش دهیم تا در آینده با جوانانی کاربلد و متخصص در استان مواجه باشیم که بتوانند کارآفرینی کنند.

انتهای پیام/ع

تقویت رشته‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند معضل بیکاری را در جامعه از بین ببرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار