مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت : طرح‌های فرهنگی احیای وقف در این استان اجرایی می‌شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله واحدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در اولین همایش مبلغان بومی استان سمنان گفت : این همایش برای نخستین بار در استان سمنان باهدف احیای وقف به‌عنوان سنت الهی برگزارشده است.

 

وی با بیان اینکه اعزام مبلغان به امام زادگان و بقاع متبرکه در دستور کار این نهاد قرار دارد افزود: طرح‌های فرهنگی احیای وقف در استان سمنان اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه حضور مبلغان در امام‌زاده‌ها و بقاع متبرکه استان سمنان در روزهای پایانی هر هفته از شاخص‌ترین برنامه‌هایی است که از سوی این نهاد دنبال می‌شود.

 

وی وقف را مصداق بارزی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ترویج فرهنگ وقف یکی از رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به شمار می‌رود.

 

واحدی با تأکید بر اینکه موقوفات یک پشتوانه مهم برای ابعاد مختلفی از نظام است تصریح کرد: وقف در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، علمی، درمانی و غیره انجام می‌شود و این مهم یک بازوی یاری‌رسان برای نظام به شمار می‌رود.

 

وجود بیش از 5 هزار و 200 موقوفه در استان سمنان 

 

وی با بیان اینکه امروزه در استان سمنان از امر وقف استقبال خوبی انجام می‌شود تصریح کرد: بیش از 5 هزار و 200 موقوفه در استان سمنان وجود دارد که حاکی از این ادعا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به اینکه موقوفات بخشی از نیازهای این استان را مرتفع می‌کنند تصریح کرد: دشمنان اسلام همواره هجمه‌های گسترده‌ای را در این حوزه وارد می‌کنند که تنها راه مقابله با آن فرهنگ‌سازی است.


انتهای پیام / ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.