مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: تهیه فیلم کوتاه و تیزر تبلیغی از جاذبه‌های گردشگری مهمترین راه‌ کار برای جذب توریست است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در جلسه ساماندهی ومرمت بنا‌های تاریخی شهرستان خوی که در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد گفت:: خوی یکی از ۱۶۸ شهر مهم دارنده میراث فرهنگی ثبت شده کشور است و جهت معرفی و شناساندن این میراث کهن تهیه فیلم کوتاه و تیزر تبلیغی از مهمترین راه‌های جذب گردشگر است.

جباری با ابراز خرسندی از رویکرد مسولین شهرستان خوی در جهت احیا و مرمت آثار تاریخی و باستانی ادامه داد: مجموع اعتبار و بودجه تخصیص یافته خوی در سال جاری حدود ۱۰ میلیارد ریال میباشد که کفاف احیا و بازسازی ابنیه تاریخی را ندارد و نیازمند همکاری و مشارکت تمام مسولین و دستگاه‌ها را میطلبد.

وی، مرمت و بازسازی مقبره آل یعقوب، کلیسای مهلزان، خرازی بازار خوی را از کار‌های انجام شده اخیر میراث فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: برای بازسازی بنا‌های فوق در مجموع اعتباری بالغ بر ۳۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات بودجه سال گذشته صرف شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب ۳۷۰۰ میلیون ریال جهت طراحی و ساخت المان شمس تبریزی خبر داد و افزود: در سال‌های گذشته حدود ۶ هزار متر مربع توسط سازمان میراث فرهنگی از حریم و پیرامون مقبره شمس آزادسازی کرده است تا فضای مناسبی برای مزار و مناره شمس تبریزی فراهم گردد.

جباری در ادامه، دبیرستان خسروی را بعد از ساختمان فعلی شورای اسلامی شهر یکی از مهمترین بنا‌های تاریخی خوی و یکی از مدارس ماندگار کشور عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه‌ای برای محوطه سازی و آزاد سازی حریم مدرسه وجود دارد که با همکاری و مشارکت مسولین و دستگاه‌های مرتبط میتوان اجرایی و آماده بازدید علاقمندان قرار داد.

وی در پایان گفت: تهیه فیلم از روند مسافرت، اقامتگاه‌ها و بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان را در جذب توریست بسیار مهم و موثر است.

انتهای پیام/ن.م

 

جلسه ساماندهی ومرمت بنا‌های تاریخی شهرستان خوی برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.