رئیس لرزه نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت:هیچ خطری ناشی از زلزله، تهران و شهر‌های اطراف را تهدید نمی‌کند.

گسل‌های مشاع هشداری برای تهران استعلی بیت اللهی رئیس لرزه نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ خطری ناشی از زلزله، تهران و شهر‌های اطراف را تهدید نمی‌کند، اظهار کرد: با وقوع زلزله ۴.۲ ریشتری تمامی نگرانی‌ها مربوط به وقوع زلزله بزرگتر برطرف شده است.

وی با بیان اینکه ۴ گسل بزرگ در اطراف تهران وجود دارد، افزود: گسل نیاوران از ارتفاعات شمال تهران آغاز و تمامی محدوده‌های شمالی تهران را در برمی‌گیرد و همچنین گسل پردیسان در منطقه مرکزی و در امتداد بزرگراه حکیم قرار دارد ، اما بر روی نقشه‌های رسمی نیامده است.

به گفته وی؛ در گسل جنوب تهران  سوابق لرزه خیزی بسیاری ثبت شده است.

رئیس لرزه نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تاکید کرد: گسل بزرگی در ۱۰ کیلومتری تهران وجود دارد که بسیار مخرب و خطر پذیر است،  به طوریکه گسل دماوند با گسل شمال تهران به صورت مشاع به یکدیگر برخورد می‌کند و تبدیل به نقطه خطرناکی شده است.

وی یادآور شد: گسل‌هایی که در خارج از محدوده شهری قرار دارند؛ همچون ملارد و اشتهارد می‌توانند اثرات آسیب پذیری را بر روی واحد‌های مسکونی تهران برجای بگذارد.

بیت اللهی در پایان گفت: تمامی دستگاه‌های لرزه نگاری، خطری ناشی از رخداد زلزله بزرگتر را برای شهر تهران تا به امروز نشان نداده است.

انتهای پیام/

گسل‌های مشاع، هشداری برای تهران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۰۹ دی ۱۳۹۶
انشالله هیچ حادثه ای از جمله زلزله پیش نیاد . انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۰۹ دی ۱۳۹۶
با پیشگیری مشکلی پیش میاد ؟ حتما باید بااین همه مرگ میر کار باز سازی را شروع کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۰۹ دی ۱۳۹۶
اگر به گوش میرسید که باید شهر را تخلیه میکردید! این مثلا برای کاهش اضطراب است؟
آخرین اخبار