استاد حوزه و دانشگاه گفت : قرآن اهل بصیرت را بر مقوله "عبرت" گرفتن از تاریخ گذشتگان توصیه می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام دکتر محمدرضا برادران استاد حوزه و دانشگاه  با اشاره به آیه  152 سوره آل عمران بیان کرد : در فتنه مردم در صورتی بصیرت دارند که اشتباهات و خطاهای  خود را تحلیل و به قرآن رجوع کنند چرا که در قرآن تمام این روشنگری ها و بصیرت ها بیان شده است.

وی افزود : خداوند حکیم در جنگ احد، مسلمانان را با ذخایر دنیوی امتحان کرد و نیز در جنگ جمل عده‌ای را مثل طلحه و زبیر و گروهی را مثل خوارج در نهروان و تعدادی را در جنگ صفین آزمود تا در این میادین که مسأله مال و مقام مطرح بود، خوبان از بدان مشخص شوند. 

حجت الاسلام برادران تصریح کرد : در انقلاب اسلامی از اوایل انقلاب تا کنون خداوند بسیاری را با وسایل متعدد امتحان کرد که عده‌ای از امتحان سرفراز بیرون آمدند و تعدادی هم مردود شدند.

وی اظهار داشت : هشت سال جنگ تحمیلی ، تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و مقابله با آن، پیروی از ولایت فقیه در زمان حضرت امام و امروز از رهبر حکیم انقلاب، فتنه‌های سال 60 و آن همه ترور، فتنه سال 78 و 88، بی‌تفاوتی عده‌ای و هماهنگی گروهی با دشمنان همه از مصادیق فتنه بودند که برخی در امتحان موفق شدند و عده‌ای به ویژه از خواص مردود شدند.

این جانباز وراوی دفاع مقدس  با اشاره به واقعه عظیم عاشورا اظهار کرد: دلیل بوجود آمدن عاشورا وارونه نشان دادن فتنه در کربلا بود، شمر در جنگ صفین در سپاه امام علی(ع) جنگید، اما همین شمر در کربلا سر امام حسین(ع) را برید.

دکتر برادران در ادامه بر استقامت وایستادگی در مقابل مشکلات تاکید و افزود :  پایداری و استقامت در حل مشکلات جامعه باعث جلوگیری از ایجاد فتنه بوده و عدم استقامت و پایداری در جبهه ی حق مانند کسی است که اساسا پا به عرصه میدان نگذاشته است.

این استاد حوزه ودانشگاه اظهار داشت : توجیه نکردن ضعف ها و پذیرفتن آنها ، استقامت بر مشکلات ، دیدن ضعف های دشمن و نترسیدن از آن نباید خللی در مردم مومن ایران ایجاد کند.

 حجت الاسلام برادران با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس گفت: طلبه ها و روحانیون با مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع رزمندگان و ایجاد انگیزه الهی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نقش مهم روحانیت در دفاع مقدس، مشروعیت بخشیدن به مقوله دفاع بود تا رزمندگان با انگیزه الهی در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و به دفاع از اسلام و انقلاب بپردازند.

گفتنی است اجرا و روایتگری  ، مداحی ، تجلیل از خانواده شهدای روحانی از جمله برنامه های مراسم یادواره شهدای طلبه و روحانی بود که در سالن کوثر محمدیه نایین برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار