محمدطاهر فاضلی مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران اظهار داشت: تمامی امور در بخش کسب و کارهای نوین توسط اتحادیه فضای مجازی انجام خواهد شد.

راه های صدور مجوز برای شروع یک کسب و کار اینترنتی چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدطاهر فاضلی مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران در مورد صدور مجوز برای استارت آپ ها و همچنین کسب و کارهای نوپا اظهار داشت: اتحاديه فضای مجازی بعد از انجام انتخابات در مردادماه سال جاری، نزديك به يك ماه است كه شروع به فعاليت كرده است. اولين اقدام اتحاديه ايجاد يك ساختار مناسب براي ايجاد بخش استارت آپ‌هاست تا بتواند به صورت تخصصی به استارت آپ ها و كسب و كارهای نوين مجوز صادر كند.

او در ادامه با بیان اینکه تمامی امور در بخش کسب و کارهای نوین توسط اتحادیه فضای مجازی انجام خواهد شد اظهار داشت: نظارت بر كسب و كارهای نوين، صدور مجوز و ديگر اقدامات مربوط به اين بخش مربوط به اتحاديه فضای مجازی خواهد بود.

محمد طاهرفاضلی افزود: طبق صحبت هايی كه با این نماد شده است، استارت آپ ها برای گرفتن مجوز بايد اين نماد را نيز دريافت كنند. البته بايد يك فرقی بين استارت آپ و كسب و كار نوين تعريف شود.

رييس اتحاديه كسب و كارهای نوين اتاق اصناف ایران در مورد فعاليت های استارت آپ ها در كشور گفت: اين روزها فعاليت های بسيار خوبی در حوزه كسب و كار اينترنتی شده است و خوشبختانه مردم خوش فكری در اين حوزه داريم؛ هر چند مشكلات زيادی مثل عدم وجود اسپانسر وجود دارد.

مدیر فناوری اطلاعات اتاق اصناف ایران ادامه داد: ايده های جالب و بسيار خوبی را در حوزه كسب و كارهای نوين دريافت  می‌كنيم؛ متاسفانه با وجود ايده های بسيار زياد، راه رسيدن به عمل را دوستان نمی دانند و با انتخاب اشتباه، بسياری از اين ايده ها می سوزند. البته با تحقيقات مناسب می توان اين مشكل را حل كرد.

در گسترش کسب و کارهای نوین برد با مصرف کننده است

مدیر کسب و کارهای نوین اتاق اصناف ایران با اشاره به اينكه استارت آپ هايی كه اين روزها تبديل به كسب و كار نوين شده است پيشرفت خوبی داشته اند، گفت: اكثر استارت آپ هايی كه وجود دارد و به كسب و كار تبديل شده اند. برای مصرف كننده بهترين بازدهی را داشته است؛ برای مثال تاكسی های اينترنتی هزينه مردم را بسيار كاهش داده است. نرخ 20 هزارتومانی با وجود این استارت آپ ها به 7تومان کاهش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در حوزه فروشگاههای اینترنتی نیز برد اصلی با مصرف کننده است؛ چراکه مردم بیرون نمی روند، ترافیکی ایجاد نمی شود و در کل با هزینه کمتر خرید خود را انجام می دهند. در کل وجود کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ های به سود مرد است و این یعنی برد اصلی در این حوزه با مصرف کننده است.

برخورد با فروشگاه های اینترنتی متخلف در حراج اینترنتی

فاضلی در پایان با اشاره به حراج های اینترنتی اظهار داشت: برخی از فروشگاه ها در حراج های اینترنتی قیمت قبل و پیش از حراج را تغییر دادند که با آنها برخورد شد. به همه کسب و کارهای نوین و فروشگاههای اینترنتی نیز متذکر شدیم در گام اول و قبل از حراج باید تمامی قیمت های قبل از حراج را برای اتحادیه ارسال کنند تا توسط کارشناسان مرتبط بررسی شود.


مصاحبه از سعید پیرزاده


انتهای پیام/
قوانین گرفتن مجوز برای استارت آپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار