مرکزمشاوره بیماریهای رفتاری با هدف مراقبت، درمان و پیشگیری و کاهش آسیب به افراد در معرض خطر و مبتلا به HIV در سردشت افتتاح گردید .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ بدلی مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در جریان افتتاح مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری سردشت گفت: با راه اندازی این مرکز ،دسترسی عموم مردم از شهر و روستا سطح شهرستان سردشت به خدمات مشاوره برنامه HIV  آسان می شود.

وی افزود: با ادغام این برنامه در نظام شبکه که از نیمه دوم امسال آغاز شده است ارائه خدمات آموزشی ، مشاوره ای از پایین ترین سطوح خانه های بهداشت ، پایگاههای بهداشتی  و مراکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شروع شده است و به نوعی اقدامات تکمیلی برای انجام آزمایش اولیه افرادی که احتمال آزمایش ایدز مثبت در آنها باشد و برای ارائه و تکمیل ازمایشات و ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی تر در این مرکز صورت می گیرد.

وی در ادامه افزود: امیداوریم با اطلاع رسانی و شناساندن این مرکز در سطح شهرستان و تشکیل کمیته ایدز در سطح شهرستان با ریاست فرماندار و دبیری مدیر شبکه بهداشت ودرمان و حمایت سایر سازمانها و ارگانها به نوعی بتوانیم به اهداف مدنظر برسیم .

 مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی عنوان نمود: در این مرکز آزمایش افراد در معرض خطر، مشاوره رایگان به مراجعان داوطلب و نمونه گیری از افراد مشکوک پرخطر انجام می‌شود که تمامی این اقدامات به صورت کاملا رایگان و محرمانه می باشد.

دکتر بدلی افزود: آموزش و اطلاع رسانی به ادارات، مدارس، تجویز و تزریق واکسن هپاتیت، نمونه گیری رپید تست و آلایزا از مراجعان از دیگر خدمات ارائه شده دراین مرکز به صورت کاملا محرمانه و رایگان انجام می‌شود. همچنین در این مرکز خدمات حمایتی برای افرادی که مبتلا به ایدز هستند، انجام می گردد.

 گفتنی است مرکز مشاروه بیماریهای رفتاری با اعتبار بالغ بر یکصد میلیون ریال در محل ساختمان مرکز خدمات جامع سلامت شماره دو شهری واقع در خیابان حلبچه واقع شده است.

انتهای پیام/ح

مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری در سردشت راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.