به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران گفت: این طرح توسط شهرداری تهران ارائه شده که بر اساس آن پیشنهاد شده فروش کارت طرح ترافیک حذف و شارژ کارت جایگزین شود. از سوی دیگر بر اساس این طرح پیشنهاد شده که طرح زوج و فرد پولی شود.
وی با اشاره به اینکه فعلا این طرح در مرحله بررسی پلیس است، گفت: از نظر ما هنوز این طرح ابهاماتی مانند مشخص نبودن میزان تقاضای سفر روزانه، فشار به معابر پیرامونی زوج و فرد با پولی کردن این محدوده و غیره دارد.
رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه باید ابعاد اجتماعی و انتظامی طرح پیشنهادی شهرداری تهران کاملا بررسی شود، گفت: به طور قطع اجرایی شدن این طرح تصمیم صرف یک نهاد یا سازمان نیست و حداقل نیازمند مصوب شدن در شورای ترافیک شهر تهران و شورای شهر تهران است.
وی خاطرنشان کرد: باید با روشهای جدید میزان استفاده از خودرو شخصی را کاهش دهیم چرا که این امر یکی از راههای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است.
رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا اجرای این طرح به سال آینده می رسد یا خیر، گفت: اگر امسال کارشناسی طرح از نظر پلیس نتیجه بدهد و مراحل دریافت مصوبات آن طی شود شاید به اجرای آن امسال محقق شود، ولی احتمال اجرایی نشدن آن هم با این فرصت کم، زیاد است.
انتهای پیام/
من خودم شخصا اگر حمل و نقل عمومی و استاندارد و به موقع داشتیم هرگز از خودرو شخصی استفاده نمیکرم، ولی افسوس...
با طی پیاده مسافت چند کیلومتری به یه ایستگاه میرسی، تو سرما یا گرما باید از ۱۰ تا ۳۰ دقیقه منتظر اتوبوس باشی، وقتی اتوبوس رسید پر از مسافر هست، باید نیم ساعت سر پا ایستاده و در تعویض خط باز هم معطل مترو وباز هم ایستاده تا مقصد
دیگه رمق و اعصابی واسه کار کردن نمیمونه...
از روشن ماندن اتوبوسها در ابتدا و انتهای مسیرها پرهیز کرد آنان نیاز به آموزش دارند تجمع رانندگان در بتدا و انتهای مسیرها در یک اتاقک آنها را از وظیفه اصلیشان که حرکت به وقت است باز می دارد
لطفا در آلودگیها ایرادات اصلی را بیابید