یک مقام ارشد پاکستانی اظهار داشت در سال گذشته میلادی ۴۸ هزار پناهجوی افغان به کشورشان بازگشته اند.

بازگشت داوطلبانه 48 هزار مهاجر افغانستانی از پاکستان در سال 2017به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات پاکستانی از بازگشت داوطلبانه 48 هزار و اخراج 400 هزار مهاجر افغانستانی در سال 2017 خبر دادند.

پژواک به نقل از یک مقام ارشد پاکستانی که نخواست نامش فاش شود نوشت: در سال گذشته میلادی 48 هزار پناهجوی افغان از پاکستان به طور داوطلبانه به کشور خود بازگشته‌اند.

این مقام پاکستانی همچنین اظهار داشت در سال 2017 نیز حدود 400 هزار پناهجوی افغان به کشورشان بازگردانده شدند.

بر اساس این گزارش، مقام پاکستانی فاش کرد در سال 2016 نیز 200 هزار نفر از پناهجویان فاقد مدارک اقامتی به کشورشان اخراج شدند.

با این حال تاکنون آمار رسمی از مجموع پناهجویان افغان که توسط دولت پاکستان به صورت اجباری در سال گذشته اخراج شدند، منتشر نشده است.

گفتنی است که روند برنامه بازگشت داوطلبانه به دلیل سردی هوای زمستان به حالت تعلیق درآمده بود اما قرار است این برنامه از مارس سال جاری میلادی از سرگرفته شود.

بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، دولت اسلام‌آباد در سال گذشته بیش از 600 هزار پناهجوی افغان را در روندی غیر قانونی به صورت اجباری از پاکستان اخراج کرده است.

در این گزارش آمده است که حدود 365 هزار نفر از پناهجویان اخراجی دارای مدارک قانونی بودند و نیروهای امنیتی پاکستان با توصل به زور، اخاذی و بازداشت خودسرانه روند خروج غیر قانونی پناهجویان افغان را تشدید کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار