یادواره شهدای ورزشکار؛

۵ هزار شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است

مسئول بسیج ورزشکاران کشور گفت: ۱۲۰ شهید ورزشکار مدافع حرم و بیش از ۵ هزار شهید ورزشکار تقدیم انقلاب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سردار داوود آذر نوش ظهر امروز در اولین یادواره شهدای ورزشکار لرستان که در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد اظهار داشت: ۲۳۵ شهید ورزشکار در لرستان وجود دارد که در مقاطع تمرین، شکستن رکورد، مسابقه و... بودند، اما ورزش را رها کرده و عازم جبهه شدند.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۰ شهید ورزشکار مدافع حرم داریم افزود: در جامعه ورزشی کشور، بیش از پنج هزار شهید ورزشکار وجود دارد.

مسئول بسیج ورزشکاران کشور عنوان کرد: در جامعه ورزشی کشور یک حلقه مفقوده داریم که آن ارتقا سطح اخلاق و توسعه روحیه جوانمردی است و باید به آن رسیدگی شود.

آذر نوش تصریح کرد: شهدای ورزشکار سبک زندگی خاص خود را داشتند و این در حالی است که هر ورزشکار سال‌های زیادی زحمت می‌کشد که به مدال دست یابد و ورزشکاران دهه‌های اول انقلاب باوجود امکانات کمی که در اختیار داشتند، مدال‌هایی کسب می‌کردند؛ شهدای ورزشکار ویژگی‌های زیادی داشتند که مهم‌ترین آن‌ها، تشخیص به‌موقع اطاعت از رهبر بود.

وی گفت: برگزاری یادواره شهدا تنها همایش و یادواره‌ای است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و این در حالی است که فعالیت‌های ستاد گرامیداشت شهدا از سال ۹۲ آغازشده و طی این مدت زندگی‌نامه، وصیت‌نامه و دیگر موضوعات مربوط به شهدا جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/د

۵۰۰۰ شهید ورزشکار در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.