متن 8 نمایش نامه از هنرمندان گیلانی برای بازبینی درششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار پذیرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛قاسم مصفا مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : با اعلام نتایج بازخوانی متون ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، متن هشت نمایش‌نامه از آثار هنرمندان گیلانی برای بازبینی اثر پذیرفته شد.

وی افزود : در بخش صحنه‌ای جشنواره ملی تئاتر ایثار    "از کوچه تا حرم"نوشته‌  پرستو آزاد به کارگردانی هومن میرمعنوی و "حیاط خلوت" کاری از مجید کاظم‌زاده مژدهی از گیلان مورد پذیرش قرار گرفت.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : در بخش خیابانی "ایست" به نویسندگی لیلا نوری و کارگردانی صادق حسین پور، "و آر"اثری از امیر امینی، "یادگاری"نوشته‌  محمدرضا جعفری به کارگردانی میلاد حسین‌زاده، "ما درد"کاری از امیر رجب پور (شرکت کننده از قزوین)،"زخم و خاطره" کاری از نگار نادری و "چشمان دردمند او" نوشته‌ محسن پورنظری به کارگردانی سید‌رضا مولوی از گیلان پذیرفته شدند.

مصفا افزود: متون نمایشی ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش صحنه‌ای ٣٩٠ اثر و در بخش خیابانی ١٧٨ اثر بود که هیات داوران جشنواره پس از بررسی متون، ٦٨ اثر را در بخش صحنه‌ای و ٦١ اثر را در بخش خیابانی مورد پذیرش قرار دادند.

وی افزود: ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار ازسوی  اداره‌کل امور هنری و گروه تلویزیونی شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

مسئول روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد :این جشنواره با موضوعات جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران  انقلاب و دفاع مقدس، جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم منا، جلوه های ایثار و از خود‌گذشتگی همسران جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر،جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در آستانه گرامیداشت روز شهدا، هفته نخست  اسفندماه ٩٦ برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ق

 

پذیرش متن٨ نمایش‌نامه از گیلان در ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.