عضو شورای شهر تهران گفت:رویکرد باید مبنی بر نقش قانونی باشد و بین حکمرانی‌ و مدیریت شهری تفاوت قائل شویم‌ زیرا نهاد مدیریت شهری و شوراهای اسلامی شهرها‌ اساساً مسئولیتی در حکمرانی‌ ندارند.

بین حکمرانی‌ و مدیریت شهری تفاوت قائل شویمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن رسولی عضو شورای شهر تهران در جلسه امروز شورای شهر‌ پس از شنیدن‌ گزارش معاون برنامه و بودجه شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این برنامه‌ریزی باید از دو آسیب جدی پرهیز شود، گفت: مدیریت قبلی شهری دارای رویکرد خود همه کاره پنداری بود و به همین دلیل شهر گران اداره شد و متقابلاً از خود کم پنداری‌ هم باید پرهیز شود.

 عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: آسیب دوم این است که رویکرد باید مبنی بر نقش قانونی باشد و بین حکمرانی‌ و مدیریت شهری تفاوت قائل شویم‌ زیرا نهاد مدیریت شهری و شوراهای اسلامی شهرها‌ اساساً مسئولیتی در حکمرانی‌ ندارند و می‌خواهیم در استفاده از به کارگیری‌ ادبیات دقت کنید زیرا امور حاکمیتی‌ متوجه دولتمردان‌ است و ما دولت‌شهر نیستیم‌.

 رسولی با بیان اینکه هنوز فاقد مسئولیت‌های مدیریت شهری هستیم، بیان کرد: اگر در برنامه سوم با حضور نجفی نتوانیم‌ یک حدودی را برای مدیریت شهری ترسیم کنیم‌ به اهداف خود نخواهیم رسید.

 وی در پایان خطاب به میرزایی‌ اظهار کرد: از عباراتی استفاده کنید که قانوناً در حیطه‌ وظیفه و اختیارات ما است.

 انتهای پیام/

انتقاد عضو شورای شهر از گران اداره شدن شهر در مدیریت قبلی شهرداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار