رییس کل دادگستری استان کرمان بر تعیین و تکلیف احکام اجرا نشده در حوزه اراضی ملی منابع طبیعی تاکید کرد وگفت: تاکنون حکم خلع ید و قلع و قمع یک‌هزار و 99 هکتار اراضی در استان کرمان اجرا نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد رییس کل دادگستری استان کرمان صبح امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان کرمان با اعلام اینکه دستگاه قضائی آمادگی وتوان لازم برای اجرای احکام را دارد، گفت: حرمت احکام قضایی باید حفظ شود زیرا حکمی که به مرحله اجرا می رسد اگر اجرا نگردد ارزش خود را از دست می‌دهد و موجب تجری برخی افراد می شود بنابراین باید احکام جدی گرفته شود.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان افزود:علیرغم تلاش های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی ، نظارتی و قضائی در راستای برخورد جدی با پدیده زمین خواری، در حال حاضر تعداد 133 رای قطعی از سوی محاکم قضائی صادر و آماده اجرا می باشند .

وی عنوان کرد:حسب بررسی های صورت گرفته مساحت اراضی مشمول حکم رفع تصرف وخلع ید در حوزه منابع طبیعی شمال استان یک هزار و 99هکتار می باشد که ضرورت دارد هرچه سریعتر از سوی مسئولان مربوطه تعیین و تکلیف شوند.

وی ادامه داد بیان داشت: تاکنون حکم خلع ید و قلع و قمع یک‌هزار و 99 هکتار اراضی در استان کرمان اجرا نشده که بیشترین این اراضی به ترتیب در بردسیر با 574 هکتار، کرمان با 227 هکتار ، فهرج با 79 هکتار ،زرند با 76هکتار و راور با 58هکتار است.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد:با عنایت به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر مبارزه با زمین خواری،عزم دستگاه قضائی در برخورد با پدیده شوم زمین خواری جدی است .

وی بر ضرورت پرهیز از موازی کاری بین دستگاه های مختلف تاکید کرد وگفت: استان کرمان در زمینه صیانت وحفاظت از منابع آب اقدامات ارزشمندی از قبیل پلمب قریب به یک هزار و800حلقه چاه آب غیرمجاز طی سنوات گذشته در حمایت از کمیته همیاران آب انجام داده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان اجرای طرح صیانت از منابع آب از سوی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری را ارزشمند برشمرد و بیان داشت: دستگاه قضائی استان کرمان با تعامل و همکاری باسایر دستگاه های اجرایی استان تمام توان خود را در زمینه صیانت از منابع آب خواهد گذاشت واز موازی کاری پرهیز خواهد کرد.

انتهای پیام/ی

عزم دستگاه قضائی در برخورد با پدیده شوم زمین خواری جدی است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار