خسارت کشت نکردن به کشاورزان پرداخت شود

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بهترین راهکار خروج از بحران کشاورزی در استان را پرداخت خسارت کشت نکردن به کشاورزان دانست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی یادآور شد: از محل صندوقی که دولت برنامه‌ریزی و پیش بینی کرده و از طریق فروش آب به این صندوق وجوهاتی واریز شده است که باید برای جبران خسارت کشاورزان از این محل برداشت واین خسارت پرداخت شود.

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی و کمبود منابع آب کشاورزی در استان اصفهان اظهار داشت: همان‌طور که همه مردم اطلاع دارند، در فصل پاییز امسال کمترین میزان بارش را در 40 سال اخیر شاهد بودیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان این که 142 میلیون متر مکعب میزان آب فعلی ذخیره شده در پشت سد زاینده‌رود است، افزود: برای تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز استان اصفهان به 400 میلیون متر مکعب آب نیاز داریم.

موسوی لارگانی گفت: اگر از خود کشاورزان هم سؤال شود این موضوع را تائید خواهند کرد که اولویت با آب آشامیدنی است و تا زمانی که از تأمین آب برای مصرف خوراکی اطمینان حاصل نشود، آبی برای مصارف دیگر اختصاص نمی‌یابد.

وی با اشاره به تجمع اعتراضی کشاورزان در شرق شهرستان اصفهان تصریح کرد: در این موقعیت که دشمنان از هر تجمعی سوءاستفاده می‌کنند،‌ تجمع کشاورزان قطعاً به صلاح هیچ کس نیست.

 

انتهای پیام/م

 

راهکار خروج از بحران کشاورزی در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.