رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا گفت: یارانه دولتی دو تا شش درصد به تسهیلات اشتغال‌زایی تعلق می‌گیرد و بازپرداخت تسهیلات پنج ساله با دو سال مهلت مشارکت است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مصطفی اباذری در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر طرح‌هایی همچون کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی، تسهیلات تبصره 8، توسعه روستایی و بنیاد علوی را برای اشتغال‌زایی ابلاغ کرده است.، اظهار کرد: مجموع اعتبارات تسهیلات تبصره 18 مبلغ 200 هزار میلیارد ریال بوده که سهم استان اصفهان از این میزان هزار و 600 میلیارد تومان است و هر شهرستان با توجه به طرح‌هایی که معرفی می‌کند می‌تواند از این اعتبار استفاده کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرضا با بیان این‌که از این به بعد همه تسهیلات دولت در حوزه اشتغال‌زایی در قالب تبصره‌ها ارائه می‌شود، گفت: بانک‌های عامل نیز از این پس تنها حق واگذاری تسهیلاتی را دارند که از این طریق تصویب و ابلاغ شده باشد.

وی ادامه داد: واگذاری تسهیلات تا سقف 250 میلیون تومان از محل اعتبارات تبصره 18 در اختیار کارگروه اشتغال شهرستان و بیش از این مقدار در اختیار کارگروه استان است که در بخش‌های مختلف سرمایه در گردش، توسعه مشاغل و اشتغال‌زایی واگذار می‌شود.

اباذری تأکید کرد: میزان این اعتبارات 500 میلیون ریال برای تأمین سرمایه در گردش با دوره بازپرداخت یک ساله، 700 میلیون ریال برای توسعه طرح‌ها در کمتر از شش ماه و 10 میلیارد ریال برای بیش از یک سال است.

وی بیان داشت: نرخ سود این تسهیلات 18 درصد است اما یارانه دولتی به میزان دو تا شش درصد و بنا به تعداد اشتغال‌زایی به آن تعلق می‌گیرد و بازپرداخت تسهیلات پنج ساله با دو سال مهلت مشارکت است.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرضا، گفت: اعتبارات این تسهیلات ابلاغ شده و متقاضیان برای دریافت آن باید به دستگاه صادرکننده مجوز، مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: تسهیلات دیگری در قالب قانون حمایت از توسعه و اشتغال در مناطق روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت به تصویب دولت رسیده و قابل واگذاری است.

اباذری اذعان کرد: اعتبارات این طرح یک میلیون و 500 هزار دلار و در بخش‌های مختلف کشاورزی، معادن، صنایع دستی و سرمایه در گردش قابل واگذاری است.

وی گفت: دوره استفاده از این تسهیلات دو ساله با دو سال دوره مشارکت و بازپرداخت شش ساله و نرخ سود شش درصد است.

بخشدار مرکزی شهرضا نیز در این جلسه با بیان این‌که اشتغال‌زایی یکی از مهمترین نیازهای کشور در حوزه مسائل اقتصادی است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پس از چند سال نامگذاری سال‌ها تحت عنوان اقتصاد مقاومتی، اشتغال‌زایی را به عنوان شعار امسال مطرح فرمودند.

محسن یونسی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت رعایت اصول اقتصاد مقاومتی، افزود: رهبر معظم انقلاب از مسؤولان خواستند تا با جدیت در این زمینه اقدام کنند و از این مسأله به عنوان تنها راهکار حل معضلات اقتصادی کشور به ویژه در بخش اشتغال‌زایی نام برده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که لازم است زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی لازم برای کاستن از نرخ بیکاری و افزایش اشتغال پایدار را فراهم کنیم و این مسأله نیازمند همکاری و مشارکت همه نهادهای اجرایی مسؤول در این بخش است، خاطر نشان کرد: تنها راه‌ حل معضل بیکاری در شهرستان استفاده از توان بخش خصوصی است و باید کسانی در این عرصه وارد عمل شوند که اهلیت لازم را داشته باشند یعنی با همه مراحل تولید و سرمایه‌گذاری و فروش محصولات آشنایی داشته باشند.

یونسی با اشاره به تصویب قانون حمایت از توسعه و اشتغال در مناطق روستایی، گفت: مهمترین هدف اجرای این قانون که آیین‌نامه اجرایی نیز از سوی دولت ابلاغ شده، توسعه اقتصادی مناطق روستایی، جلوگیری از افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها و هدایت سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های مختلف در این مناطق است.

وی استمرار وضعیت خشک‌سالی را مهمترین دلیل برای ایجاد منابع درآمدی جایگزین برای روستائیان دانست و ابراز کرد: خشک‌سالی بیش از همه کشاورزی و دامداری روستائیان را تحت تأثیر قرار می‌دهد بنابراین لازم است تسهیلاتی با هدف ایجاد صنایع تبدیلی و کارگاه‌های زودبازده در این مناطق اختصاص یابد.

بخشدار شهرضا تأکید کرد: مبنای اختصاص این تسهیلات به هر منطقه جمعیت روستائیان، تعداد بیکاران و افراد جویای کار است و در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، صنایع دستی، فرش و تأمین سرمایه در گردش قابل واگذاری است.

وی در پایان با بیان این‌که بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی مؤظف هستند حداکثر همکاری را در خصوص پرداخت تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط داشته باشند، اضافه کرد: این تسهیلات بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان بانک سینا و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.