تدوین برنامع جامع در حوزه فرهنگ عمومی

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور از تدوین برنامه جامع در حوزه فرهنگ عمومی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ موالی زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، ترویج روحیه کار جمعی و اخلاق اجتماعی و باید‌ها و نباید‌های فضای مجازی از جمله سرفصل‌های این برنامه است.

موالی زاده مشارکت در انتخابات و نشاط در جامعه، یاری رساندن هموطنان به یکدیگر و فرهنگ قدرشناسی را بخشی از فرهنگ عمومی جامعه دانست.

وی افزود: راهپیمایی اربعین تا چند سال پیش جزو فرهنگ عمومی جامعه نبود، اما در حال حاضر بخشی از فرهنگ عمومی ما محسوب می‌شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت:: اغتشاشات روز‌های اخیر هدایت شده بود، اما ملت ما پشتیبان نظام هستند.

نماینده، ولی فقیه در استان هم در این جلسه توجه به اشتغال و حل دغدغه‌های معیشتی مردم را یک مطالبه جدی دانست و خواستار تلاش مسئولان شد.

نماینده، ولی فقیه در استان هم در این جلسه توجه به اشتغال و حل دغدغه‌های معیشتی مردم را یک مطالبه جدی دانست و خواستار تلاش مسئولان شد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: اعضای شورای فرهنگ عمومی رصد کنندگان و نگهبانان فرهنگ عمومی هستند.

استاندار قزوین هم با تاکید بر پر رنگ‌تر شدن نقش فعالان حوزه فرهنگ، خواستار توجه به فرهنگ اصیل بومی شد.

عبدالمحمد زاهدی با اشاره به اینکه پرداختن به فرهنگ عمومی یک امر مداوم است و جامعه مداوم تغییر می‌کند، افزود: ما هم باید پا به پای جامعه فعال حرکت کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز قزوین هم در این نشست گفت: با تمام اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ عمومی به نتیجه مطلوب نرسیده ایم.

ابوالفضل معصومی فر افزود: در شیوه‌های اجرایی و قوانین شورای عالی فرهنگ عمومی باید بازنگری شود.

وی گفت: اقدامات دستگاه‌های اجرایی پس از مدتی جنبه رفع تکلیف و کلیشه پیدا می‌کند که برای مفید بودن باید از این کلیشه‌ها خارج شویم.

انتهای پیام/

برگزاری شورای فرهنگ عمومی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار