قزوین؛

ضرورت فرهنگسازی برای استفاده از تولیدات داخلی

رییس شورای فرهنگ عمومی استان دراولین جلسه این شورا با اشاره به شعار سال ، اقتصاد مقاومتی ،تولید و اشتغال گفت : این شعار یکی از دغدغه های جدی فرهنگ عمومی است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام عابدینی اضافه کرد : باید برای فرهنگسازی استفاده از تولیدات و کالاهای داخلی قدم هایی موثری برداشته شود ‌و مردم به مصرف تولیدات داخلی سوق پیدا کنند .
 
ضرورت فرهنگسازی برای استفاده از تولیدات داخلی 
 
وی اضافه کرد : به جلسه شورای فرهنگ عمومی باید از دو منظر فضای مشترک عمومی و فضای مقطعی ، مناسبتی توجه کرد .
 
نماینده ولی فقیه در استان ، بررسی وضعیت فرهنگ عمومی و مسائل اولویت دار در استان و وظیفه ی شورا در برابر حل این مسائل را فرهنگ عمومی دانست .
 
وی اضافه کرد : در این جلسات باید مناسبتهای مقطعی مانند انتخابات ، ماه رمضان ، ماه محرم هم مطرح و بررسی شود.
 
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ، کاهش منکرات ، برجسته سازی و احیا معروفها را از جمله مصادیق رصد فرهنگ عمومی ، دانست .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به انتخابات ، مهمترین رویداد سیاسی کشور هم اشاره کرد و تهمت ، دروغ ، غیبت و تبلیغات مخرب در فضای مجازی را از جمله آسیبهای انتخابات و دغدغه های فرهنگ عمومی در این زمینه ذکر کرد .
 
وی افزود : عده ای در انتخابات سلامت اخلاقی را رعایت نمی کنند و با نقدهای غیر منصفانه و غیر صادقانه اساس نظام را زیر سوال می برند و در مردم ایجاد یأس و نا امیدی ایجاد می کند .
امام جمعه قزوین گفت : دین ، اخلاق ، اصول ، ارزشهای الهی ، انسانی و معنوی در دوران پر نوسان انتخابات نباید قربانی شود .
 
وی گفت : به طور میانگین سالی یکبار انتخابات انجام می شود و ما نباید در انتخابات وحدت ، آبروی انسانها ، امنیت اجتماعی ، توصیه های امام ، رهبری و ولایت مداری را زیر پا بگذاریم .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به ضرورت نقد در جامعه اشاره و بیان کرد : باید در نقدها معیار های امر به معروف و نهی از منکر را رعایت کرد .
 
وی افزود : نقدها نباید به نظام آسیب بزند اما تعطیل کردن نقد هم بیشترین آسیب را به نظام می زند .
 
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد : سیاست ما عین دیانت ما ست و حرکت سیاست و دیانت در امتداد هم باعث هم افزایی می شود .
 
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت : در شورای فرهنگ عمومی باید دغدغه ی نظام ، دین و مردم داشته باشیم .
 
سیده حمیده زرآبادی ، نماینده ی مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی هم گفت : برای برگزاری هدفمند جلسات ، موارد اولویت دار فرهنگی مشخص و با نظرات اعضا راهکارها ارائه شود .
 
زرابادی با اشاره به اینکه سلامت انتخابات یک رویکرد فرهنگی است ، گفت : بد اخلاقی های انتخاباتی نباید انجام شود و در فضای مجازی نباید آبروی کسی را ریخت و او را تخریب کرد.
 
وی افزود : باید تخصص و توانمندی افراد را برای گرفتن پستهای مهم در نظر گرفت .
 
دراین جلسه دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی استان برای داشتن خروجی مطلوب ، زمان ثابت و از پیش تعیین شده برای برگزاری جلسات ، موضوعات مشخص شده و اجرایی شدن مصوبات تاکید کردند.
 
اعضا همچنین با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کردند: از به وجود امدن بد اخلاقی انتخاباتی و تخریب نامزدها در انتخابات جلوگیری شود .
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار