وزير صنعت، معدن و تجارت: پيشنهاد داديم وضع تعرفه يا همان سود بازرگانی به مدت پنج سال و يا حداقل دو سال از ثبات برخوردار باشد.

پیشنهاد ثبات دو تا پنج ساله سود بازرگانیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان محمد شريعتمداری در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به اينکه بخش خصوصی از نبود ثبات­ در وضع تعرفه ها گله مند است گفت: معتقديم بايد در وضع مقررات از ثبات برخوردار باشيم ضمن اينکه از پيش آگهی مقررات و وضع همه مقررات نظر بخش خصوصی را جويا شويم.

 وی اضافه کرد: اگر برخی وقت ها حوادثی اتفاق می افتد که خوشايند بخش خصوصی نيست به مصالحی بر می گردد که دولت برخی مواقع پيش می گيرد و نمونه آن حمايت از توليد داخلی و صادرات با وضع مقررات جديد است.

 شريعتمداری گفت: البته علت اين امر هم مديريت منابع ارزی کشور بود و وزارت صنعت مکلف شده بود که پيشنهادهايی  را ارائه کند که در کوتاه مدت منجر به تصميم گيری برای تعرفه واردات بود اما در بلند مدت همان روال طبيعی برای سود بازرگانی مدنظر است که هرچه اين رويه ثابت بماند به نفع توليد و صادرات است.

 وی گفت: پيشنهاد ما اين است که اتاق بازرگانی در جلسات وضع تعرفه ها و کاهش تعرفه ها درباره مواد اوليه واسطه ای و مواد مورد نياز برای توليد حضور داشته باشد که اين به نفع توليد است.

 شريعتمداری گفت: هفته گذشته جلسه توسعه صادرات به آفريقا را داشتيم که با توجه به دستور کار قرار گرفتن تنوع بازارهای صادراتی، آفريقا به علت برخورداری از ظرفيت های فراوان از اولويت های ماست که پيشنهاد کرديم چهار مرکز تجاری در چهار نقطه از آفريقا محصولات ما را­ ارائه کند بنابراين­ به درخواست ما اين کميته مشترک ميان اتاق بازرگانی و دولت برای توسعه صادرات به آفريقا شکل گيرد.

 وزير صنعت، معدن و تجارت­ با انتقاد از نبود شرکت های صادراتی متوسط و بزرگ در کشور گفت: با اين نقيصه نمی توانيم توانايی های کشور را در بازارهای بين المللی تجميع کنيم ضمن اينکه رقابت های مخرب ميان صادرکنندگان ايرانی و بازارهای خارجی آسيب ديگر متوجه صادرات ماست.

انتهای پیام/

توسعه صادرات به آفريقا در دستور کار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار