مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از جذب بیش از ۱۶ هزار مشترک و نصب حدود ۱۰ هزار انشعاب گاز طبیعی در استان در ۹ ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان یزد افزود: با جذب ۱۶ هزار و ۲۳۹ مشترک و نصب ۹ هزار و ۶۸۵ انشعاب گاز طبیعی طی سال جاری، تاکنون در استان یزد حدود ۴۱۶ هزار مشترک جذب و ۲۲۹ هزار انشعاب گاز نصب گردیده است که این امر موجب بهره‌مندی ۹۷ درصد جمعیت استان از نعمت گازطبیعی شده است.

وی با اشاره به ۵۳۴ کیلومتر شبکه‌گذاری صورت پذیرفته در سال جاری، خاطرنشان کرد: با ایجاد هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه پلی اتیلن و فولادی، در حال حاضر تمام ۲۱ شهر استان به شبکه گاز طبیعی متصل شده و با گازرسانی به ۳۶۲ روستا از میان ۵۴۲ روستای واجد شرایط گازرسانی، ۸۰ درصد جمعیت روستایی از این نعمت خدادادی بهره‌مند شده و عملیات گازرسانی به ۵۹ روستای دیگر در دست اجراست.

این مسئول با اشاره به تعدد صنایع فعالی که استان یزد را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های صنعتی کشور مبدل کرده است، تصریح کرد: در سال جاری گازرسانی به ۲۱۷ واحد صنعتی شامل ۴۷ واحد صنعتی عمده و ۱۷۰ واحد صنعتی جزء صورت پذیرفته که بر این اساس تعداد واحد‌های صنعتی متصل به گاز طبیعی در استان به شش هزار و ۴۷۲ واحد رسیده و همچنین دو هزار و ۸۳۲ گلخانه و ۲۷۴ کوره آجرپزی نیز گازدار شده است که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز استان یزد در بحث جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت پاک و ارزان است.

فلاح در پایان یادآور شد: تاکنون ۳۸ ایستگاه تقلیل فشار (CGS) و ۲۱۸ ایستگاه تقلیل فشار (TBS) در سطح استان ایجاد شده و همچنین ۴۸ جایگاه CNG به مرحله بهره‌برداری رسیده که این تعداد جایگاه در مقایسه با تعداد خودرو‌های گازسوز استان، آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.


انتهای پیام/ ا

گازرسانی 59 روستای استان یزد در دستور کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.