استاندار فارس بر توسعه کشت نخیلات با ارزش همچون رقم مجول تاکید کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تبادار استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی فارس اظهار کرد: در حال حاضر کشاورزان و باغداران برای تولید خرمای باکیفیت تلاش زیادی می‌کنند، اما خرما‌های تولیدی در فارس بیشتر خرما‌های‌تر است که قابلیت نگهداری و بسته بندی و صادرات کمتری دارد در حالی که ارقامی مثل مجول از ماندگاری بالایی برخوردار است.

رئیس شورای کشاورزی استان فارس بر برنامه ریزی برای پیشگیری از بیماری‌ها و آفات کشاورزی در استان فارس تاکید کرد و افزود: معیشت بسیاری از مردم فارس به کشاورزی وابسته است و نباید اجازه داد با آفات و بیماری‌ها در محصولات کشاورزی معیشت و تولیدات آنان را تهدید کند.

وی خواستار پیگیری مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای افزایش اعتبارات مبارزه با آفات از محل اعتبارات مبارزه با خشکسالی و زیرپوشش بیمه قرار دادن خسارات ناشی از آفات و بیماری‌های بخش کشاورزی شد.

تبادار بر برخورد عالمانه برای توسعه روستایی تاکید و بیان کرد: باید ظرفیت‌های فراوان دانشگاهی و تحقیقاتی استان فارس در برنامه ریزی‌ها بکار گرفته شود.

قاسمی رئیس جهاد کشاورزی فارس در این جلسه به ضرورت مبارزه با آفات مرکبات اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیماری جاروک لیموترش با همکاری کشاورزان و پایش مراکز خدمات کشاورزی کنترل شده است.

توانمندسازی تشکلات مردمی حوزه کشاورزی، ارائه مدل توسعه روستایی تا یک ماه آینده، پیگیری نصب کنتور‌های هوشمند روی چاه‌های کشاورزی همزمان با اجرای توسعه آبیاری نوین را از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

انتهای پیام/ن

صحبت های استاندار فارس در جلسه شورای کشاورزی استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار