مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین گفت: الگوی ارائه شده برای توسعه اقتصادی روستا‌های استان قزوین به عنوان مدلی عملیاتی در کشور پذیرفته شد و اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ کریم حبیبی انبوهی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری در جلسه هم اندیشی هیئت اندیشه ورزان روستای هیر از توابع الموت گفت: چهار سوال اساسی در اجرای مدل توسعه روستایی مطرح شده است از جمله این که توانمندی روستای شما چیست؟ کدام ظرفیت قابلیت تبدیل شدن به کار اجرایی دارد؟ چه کسی حاضر است در اجرا مشارکت کند و موانع اجرا چیست؟ و خود روستاییان به آن پاسخ می‌دهند و مقدمات عملیاتی شدن طرح مهیا می‌شود.

حبیبی انبوهی افزود: بر اساس این مدل ظرفیت‌های اقتصادی هر روستا با کمک مردم شناسایی می‌شود و هرکدام که قابلیت اجرا دارند با سرمایه گذاری و مشارکت افراد علاقمند روستا اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: با شناسایی ظرفیت‌های سرمایه گذاری در روستا‌های استان توانستیم ۲۰ روستا در ۱۹ بخش را شناسایی کرده و با کمک اساتید دانشگاهی، فرهیختگان، افراد تاثیرگذار، طرح را در این روستا‌ها عملیاتی کنیم.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری گفت: ۵ هزار روستا در سراسر کشور در اجرای این طرح شناسایی شده است و دولت به عنوان تسهیل گر و حمایت کننده و بسترساز برای این کار با همه توان در خدمت روستاییان خواهد بود.

وی افزود: برای اولین بار در برنامه‌های توسعه روستایی یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی معادل شش هزار میلیارد تومان با سود ۶ تا ۱۰ درصد برای توسعه روستا اختصاص یافته است که می‌تواند چهره روستا‌های کشور را متحول کند.

حبیبی انبوهی اضافه کرد:این تسهیلات به عنوان سرمایه درگردش و ثابت واجرای طرح‌های اشتغال و اقتصادی به روستاییانی که در طرح‌ها مشارکت کنند، پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه هم اندیشی هیئت اندیشه ورزان روستای هیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار