فردا؛

سامانه بارشی وارد مناطق شمالی خوزستان می شود

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ورود سامانه بارشی از روز جمعه به استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کوروش بهادری، مدیرکل هواشناسی خوزستان بیان داشت: سامانه بارشی خفیفی اواسط فردا جمعه وارد استان می شود که در مناطق شمالی و شرقی بارش باران پراکنده ای را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مناطق مرکزی و جنوبی بارش نخواهند داشت اظهار کرد: در هفته جاری بارش همزمان باران و برف در منطقه تاراز در استان رخ داد، اما این بارش بسیار خفیف بود.

بهادری اذعان داشت: امروز آبادان با 22 درجه سانتیگراد گرم ترین نقطه استان و تاراز با دمای منفی 2 درجه سانتیگراد سردترین نقطه خوزستان بودند و نوسان دما در اهواز بین 20 تا 7 درجه سانتیگراد است.

مدیر کل هواشناسی خوزستان در ادامه گفت: وضعیت بارش باران در استان حتی نسبت به سال گذشته که کم بارش بود، نامناسب تر است و این زنگ خطری برای کشاورزان و مردم است، لازم است که مردم در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند.

وی تصریح کرد: کاهش بارش باران و برف در بسیاری از استان های کشور از جمله چهارمحال و بختیاری، ایلام و لرستان که در گروه استان های پربارش کشور هستند مشاهده می شود.

کوروش بهادری با اشاره به پدیده وارونگی در اهواز بیان کرد: امروز ارتفاع پدیده وارونگی در اهواز 214 است (هرچه میزان ارتفاع کم تر باشد میزان آلایندگی بیش تر است)، این کلانشهر طی روزهای اخیر شاهد پدیده وارونگی بوده است.

وی اظهار داشت: وارونگی در صورت وزش باد و یا بارش باران از بین می رود که انتظار می رود وارونگی و میزان آلاینده ها در هوای اهواز فردا کاهش یابد.

بهادری با اشاره به اینکه شهروندان زیادی علت خاموشی تابلوهای نمایشگر هواشناسی در سطح شهر را جویا شده اند، افزود: این تابلوها در سطح شهر اهواز بر بستر اینترنت فعال هستند و با قطع شدن اینترنت امکان نمایش گزارش وضعیت را ندارند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان اذعان کرد: این دستگاه ها به سرور مرکزی متصل هستند و در صورت قطع اینترنت امکان ارائه اطلاعات را ندارند.

انتهای پیام/گ

ورود سامانه بارشی از فردا به خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.