مقامات آمریکا اعلام کردند کسری تجاری این کشور در ماه نوامبر به رقم 50 میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات آمریکا امروز جمعه اعلام کردند کسری تجاری این کشور در ماه نوامبر به رقم 50 میلیارد و 500 میلیون دلار افزایش یافت.

براساس گزارش های منتشر شده، این رقم بیشترین میزان کسری تجاری در آمریکا طی حدود شش سال گذشته است. کارشناسان اقتصادی در این باره اعلام کردند افزایش کسری تجاری آمریکا باعث کاهش رشد اقتصادی این کشور خواهد شد. آمارهای منتشر شده به وسیله وزارت بازرگانی آمریکا نشان می دهد کسری تجاری این کشور در ماه نوامبر، 3.2 درصد بیشتر از رقم مربوط به ماه اکتبر بود که 48 میلیارد و 900 میلیون دلار اعلام شد بود.

بر اساس این آمارها، صادرات کالاها و خدمات آمریکایی در این مدت زمان 2.3 درصد افزایش یافت و به رقم بی سابقه 200 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید. واردات این کشور نیز در مدت زمان مذکور، 2.5 درصد رشد داشت و رقم 250 میلیارد و 700 میلیون دلار را ثبت کرد.

افزایش کسری تجاری آمریکا که باعث کاهش رشد اقتصادی این کشور می شود، بدین معنا است که آمریکا در حال خرید کالاها و خدمات بیشتری از کشورهای خارج، در مقایسه با کالاها و خدمات فروخته شده به این کشورها است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عقیده دارد کسری تجاری هنگفت این کشور، نشانه ضعف اقتصادی است.

وی عامل این مشکل را توافقات تجاری نامناسب، و سوء استفاده های شرکای تجاری آمریکا از جمله چین می داند.

انتهای پیام/ 

کسری تجاری آمریکا افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار