با رعایت مسائل ایمنی در بنادر استان بویژه بندر شهید رجایی، حوادث ناشی از کار و فوتی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،سلیمی مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: با رعایت مسائل ایمنی در بنادر استان بویژه بندر شهید رجایی، حوادث ناشی از کار و فوتی به صورت چشمگیری کاهش یافته است.

وی افزود: راه اندازی تجهیزات و مکانیزه شدن، ایجاد HSE، آموزش، تجزیه و تحلیل حوادث و شناسایی و ارزیابی ریسک ها سبب کاهش چشمگیر حوادث در این بندر بزرگ تجاری شده است.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در 9 ماهه امسال نیز حوادث ناشی از کار در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 50درصد کاهش یافته است.

رئیس شورای هماهنگی نیز با اشاره به اینکه رسیدگی به اختلافات کارگری و کارفرمایی یکی از وظایف واحد روابط کار است، افزود: تعامل وهمکاری بین اداره کل تعاون و کار و اداره کل بنادر و دریانوردی استان نیز منجر به کاهش تنش های کارگری شده است به طوری که در مقایسه با سایر استان ها، هرمزگان دارای کمترین تنش کارگری است.

موسی الهام کیش بر شکل گیری تشکل های کارگری به منظور تامین ایمنی و بهداشت کار و پیگیری مطالبات کارگران تاکید کرد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون468 پرونده کارگری در این واحد مورد بررسی قرار گرفته است.

موسی الهام کیش تعهد اشتغال این واحد را  امسال 700 نفرعنوان کرد و افزود: بیش از یک هزار و 100 شغل ایجاد شده است.

وی از راه اندازی نرم افزار اشتغال در این واحد خبر داد و گفت: با راه اندازی این نرم افزار تمام مراحل ثبت نام و پیگیری اشتغال متقاضیان و همچنین شکایات در این خصوص از طریق این سیستم و بدون مراجعه حضوری انجام می شود که این امر سبب کاهش هزینه های مالی برای کارگران و متقاضیان کار شده است.

انتهای پیام/ف

کاهش حوادث ناشی از کار در هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.