ارائه برنامه زمان‌بندی میدان بار جدید توسط شهرداری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با تاکید بر تعیین تکلیف ناظر عالی شهرداری در اجرای پروژه میدان بار همدان گفت: شهرداری تا ۱۰ روز آینده برنامه زمان بندی اجرای میدان بار را ارائه دهد.

ارائه برنامه زمان‌بندی میدان بار جدید توسط شهرداری همدان به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ گردان ،رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان در جلسه مشترک کمیسیون های خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و فنی عمرانی شورای شهر همدان افزود: همدان به لحاظ موقعیت ممتاز در کشور و نزدیکی آن به تهران و نقش اتصالی آن با استانهای غربی، شرقی و شمالی می تواند به قطب اقتصادی غرب کشور تبدیل شود.

وی اضافه کرد: احداث میدان میوه و تره بار جدید با ظرفیت فعلی رونق کسب و کار را منجر شده و می توان محیط مناسبی برای سرمایه گذاری و شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در اطراف این پروژه عملیاتی کرد.

کامران گردان با بیان اینکه باید مشارکت بخش خصوصی را بیش از پیش مورد توجه قرار داد، اظهار داشت: با این اقدام از مزایای مشارکت که نتیجه آن توسعه و رونق اقتصاد شهر و فضای کسب و کار است استفاده بیشتری می بریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان اضافه کرد: با توجه به اهمیت پروژه میدان بار جدید در زمینه ساخت و چگونگی بهره برداری و توسعه فضای موجود در کمیسیون های مختلف شورا جلسات متعددی تشکیل شد که به نظر می رسد این مهم در چند مرحله مورد بررسی و نظارت شورا قرار گیرد.

کامران گردان با اشاره به اینکه باید نظارت کامل بر اجرای قرارداد و تفاهم نامه و اجرایی کردن تمامی بندهای آن داشت، افزود: همچنین نظارت فنی بر ساخت مجموعه بر اساس نقشه و تیپ تایید شده باید صورت پذیرد.

گردان با تاکید براینکه باید بستر مناسب برای مشارکت بیشتر ذینفعان یا همان غرفه داران میدان بار قدیم، ایجاد شود، ادامه داد: باید میدان بار قدیم با پیشنهاد زمینه سرمایه گذاری مناسب با مشارکت مالکان تعیین تکلیف شود تا این کسبه دغدغه ای نداشته و دلگرم به ادامه احداث میدان بار جدید باشند.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف ناظر عالی شهرداری بر اجرای پروژه میدان بار جدید با توجه به متن قرار داد، افزود: شهرداری باید تا ۱۰ روز آینده برنامه زمان بندی (cpm) اجرایی میدان بار جدید و تا سه ماه آینده طرح میدان بار قدیم را به شورا ارائه دهد.

کارهای عمرانی باید با کیفیت بالا و رعایت استانداردها اجرایی شود

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان نیز توجه به کیفیت و هزینه های پروژه ها را حائز اهمیت دانست و گفت: کارهای عمرانی باید با کیفیت بالا و رعایت استانداردها اجرایی شوند و بعد از کیفیت، اقتصاد پروژه حرف اول را می زند.

علی رحیمی فر با اشاره به اینکه بعضی از دستگاه های اجرایی خود تخصص اجرایی طرح ها را دارند، اما بعضی از دستگاه های بهره برداری تخصص اجرای پروژه را ندارند، گفت: بر این اساس باید اقدامات اجرایی طرح ها را حوزه های متخصص انجام داده سپس تحویل دستگاه بهره بردار داده شود.

رحیمی فر میدان بار جدید را از بزرگترین پروژه های شهر همدان برشمرد و یادآور شد: حوزه تخصصی سازمان میادین میوه و تره بار احداث میدان بار نیست که این پروژه باید در حوزه تخصصی خود احداث شود تا علاوه بر داشتن کیفیت، هزینه های آن نیز کاهش یابد.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان نیز گفت: خدمات زیربنایی پروه میدان بار جدید که از تعهدات شهرداری بود حل شده و در حال حاضر مشکلات کنونی کارهای تخصصی و اجرایی است که بر این اساس ناظر اجرایی توسط شهرداری انتخاب و مقرر شد دفتری به عنوان ناظر پروژه در مکان اجرای طرح استقرار یابد.

مجید درویشی اضافه کرد: قرار است روزانه چهار هزار خودرو در مسیر این پروژه تردد کنند و با توجه به اینکه مسیر تعریف‌شده برای آن مناسب نیست بنابراین برای رفع این مشکل سه طرح توسط شرکت مشاور طرح پیشنهاد شد تا درنهایت یک طرح به‌عنوان مسیر اصلی انتخاب شود.

معاون فنی عمرانی شهرداری همدان نیز گفت: مراقبت از منافع شهرداری و نظارت بر کیفیت اجرای طرح، دلیل استقرار نیروهای ناظر شهرداری در پروژه میدان بار جدید است.

نباید از خط قرمز فنی گذشت

موسی رسولی اضافه کرد: در اجرای پروژه ها مسایل فنی و کیفی مهمتر از مباحث اقتصادی است و نباید از خط قرمز فنی گذشت.

معاون معماری شهرسازی شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه سازمان ها بهره بردار هستند و باید شکل و نوع ورود آنها در پروژه ها تعریف شود، اظهار کرد: باید چارچوب مشخصی برای سرمایه گذاری ها در شهرداری تعریف و تدوین شود.

مجید یوسفی نوید اضافه کرد: تکلیف میدان بار قدیم نیز باید مشخص شده و طرح سرمایه گذاری برای آن تعریف شود تا سهامداران آن دلگرمی و انگیزه برای حضور در میدان بار جدید را داشته باشند.

یوسفی نوید افزود: طرح توسعه میدان بار جدید همدان هم از مواردی است که می تواند با توجه به موقعیت قرارگیری به پایلوت اقتصادی غرب کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/خ

شهرداری همدان برنامه زمان‌بندی اجرای میدان بار جدید را ارائه دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.