رئیس هیات فوتبال استان یزد گفت: ظرفیت‌های خوبی در فوتبال استان وجود دارد که به رغم سابقه زیاد هنوز بسیاری از افراد و مسئولان در جریان آن‌ها نیستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رئیس هیات فوتبال استان یزد روز شنبه در جلسه هیات فوتبال استان که به میزبانی هیات فوتبال شهرستان مهریز برگزار شد، گفت: دیپلماسی ورزشی و ارتباط رئیسان هیات‌های فوتبال شهرستان‌ها با مسئولان اجرایی نقش مهمی در توسعه این رشته دارد.

وی ادامه داد: باید با برقراری ارتباط قوی با مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف نسبت به تبیین نقش و اهمیت فوتبال و اقدام‌های انجام شده فعالیت کرد.

این مسئول اظهار کرد: ظرفیت‌های خوبی در فوتبال استان یزد وجود دارد که به رغم سابقه زیاد هنوز بسیاری از افراد و مسئولان در جریان آن‌ها نیستند.

به گفته دستا، باید اقدام‌ها و برنامه‌ها را با اطلاع رسانی به موقع و درست در اختیار مردم و به خصوص مدیران اجرایی قرار داد که انجام آن نقش مهمی در فرهنگ سازی فوتبال دارد.

رئیس هیات فوتبال استان یزد یادآور شد: از دیگر اولویت‌های این هیات، توسعه فوتبال در شهرستان هاست، اگر به آن توجه شود شاهد رونق این رشته در استان خواهیم بود.

دستا اظهار کرد: باید فوتبال شهرستان‌ها به صورت دقیق دیده شود و برگزاری نشست‌های هیات در مناطق مختلف برای تعامل بیشتر، هم اندیشی، حل مسائل و برقراری ارتباط با مدیران ضرروی است.

این فعال رشته فوتبال تصریح کرد: هم اکنون حدود ۸۰ تیم فوتبال در لیگ استانی فعالیت دارد و ۲۲ تیم فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتسال نیز به عنوان نماینده استان در لیگ‌های کشوری بازی می‌کنند.

دستا یادآور شد: توجه به استعدادیابی و شناسایی ظرفیت‌ها در مناطق و شهرستان‌ها و برنامه ریزی برای شکوفایی علمی آن‌ها باید محور کار قرار گیرد.

وی به اهمیت آموزش و ضرورت برگزاری دوره‌های علمی و دانش افزایی در شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: بدون توجه به آموزش نمی‌توان به موفقیت در فوتبال رسید.

به اظهار رئیس هیات فوتبال استان یزد، پایه تمام برنامه ریزی ها، ارتقای علمی و عملی فوتبال در گرو برگزاری دوره‌های آموزشی با حضور مدرسان مجرب است.

دستا به طرح برگزاری جمعه‌های فوتبالی در استان خبر داد و گفت: در جریان این طرح می‌توان برنامه ریزی کرد که روز‌های جمعه اقشار مختلف مردم و به خصوص نسل جوان در کنار خانواده‌ها در فضا‌های مناسب به فوتبال به پردازند.

در این جلسه در خصوص برگزاری مستمر نشست هیات فوتبال استان یزد در شهرستان‌ها، توجه به مقررات و آئین‌های فدراسیون، برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت‌های مادی از هیات‌ها، توجه به استعدادیابی و مسائل فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.

اولین جلسه هیات فوتبال استان یزد با حضور فرماندار مهریز و رئیسان هیات فوتبال شهرستان‌ها در مهریز برگزار شد.

لازم به ذکر است؛ در سالجاری تاکنون ۱۰ جلسه هیات فوتبال استان برگزار شده است.

انتهای پیام/ص

رئیس هیات فوتبال استان یزد؛ دیپلماسی ورزشی اولویت نخست استان یزد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار