به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشوری از پیشرفت 85 درصدی قطعه اول این آزاد راه خبر داد .
وی افزود: این قطعه با پیشرفت 85 درصدی میتواند به بهرهبرداری برسد و هم اکنون 15 درصد باقیمانده مربوط به اقدامات جزئی است.
بسیاری از مسئولان و نمایندگان خبر از افتتاح قطعه اول این آزاد راه را تا پایان امسال می دهند، با این حال بهلول حسینی میگوید: این قطعه قرار بود تا پایان امسال افتتاح شود اما به دلیل مشکلاتی، این هدف، محقق نمیشود و افتتاح موقت قطعه یک آزادراه هم برای ایام نوروز ممکن نیست.
ارتقاء ایمنی سازهها، تغییراتی که در مسیر داده میشود و همچنین تفاهم با برخی معارضان حاشیه آزادراه؛ افتتاح این قطعه را با تاخیر مواجه کرده است.
به گفته مدیر پروژه آزادراه تهران-شمال، پایان تابستان 97، زمان قطعی افتتاح قطعه یک آزادراه تهران _شمال است. به این ترتیب تردد به شمال کشور به راحتی و بدون تردد از کرج و حذف ترافیک این مسیر انجام خواهد شد.
محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازی با بیان اینکه افتتاح آزاد راه تهران-شمال میتواند نقش موثری در کاهش مصرف انرژی و ترافیک در مسیرهای شمالی کشور داشته باشد، اظهار کرد: مسیرهای طولانی به شمال کشور از جمله فیروزکوه و چالوس در روزهای پایانی هفته و تعطیلات شاهد حجم زیاد بار ترافیک است که با افتتاح این آزاد راه بخش عمدهای برطرف میشود.
وی با اشاره به حضور مهندسان جوان ایرانی در ساخت این آزاد راه گفت: به گفته مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه آزاد راه تا پایان سال شاهد افتتاح قطعه اول این آزاد راه هستیم.
رضایی تصریح کرد: وجود تونلهای زیاد و مسیرهای صعبالعبور باعث کند شدن ساخت این آزاد راه به ویژه در قطعات دو و سه شده است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه همکاری بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی در پیشرفت این آزاد راه بسیار موثر بوده است گفت: ورود بنیاد مستضعفان باعث شده است که از لحاظ مالی و تزریق منابع مالی، مشکلی در پیشرفت این آزاد راه تا به امروز ایجاد نشود.
رضایی تاکید کرد: باید نگاه ویژه مسئولان در افتتاح این آزاد راه بیشتر شود، زیرا بخش عمدهای از رفت و آمد در این مسیر مربوط به اهالی شهرستانهای اطراف است.
براین اساس باید دید در آزاد راه تهران_ شمال که بسیاری به آن لقب آزاد راه افسانه ای داده اند، چه کسی برنده می شود و امیدوار هستیم که بازنده اصلی آن مسافران شمالی کشور نباشند.
انتهای پیام/
طبيعت سبز رو بايد نگهدارى وبيشتر كرد نه اينكه روزبروز كمترش كرد.
که اینقدر کوههای شمال مرتبا شکافته می شود و جاده جدید احداث می شود!
مگر طول خطه شما چند کیلومتر است که هر بیست سی کیلومتر از وسط کوههای سبز و هیرکانی جاده ای از جنوب استان به شمال میزنید؟
باید نظارت و برسی بیشتر بشه