معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان ازاشتغال به تحصیل 37.56 درصداز دانش‌آموزان در مراکزآموزشی فنی و حرفه‌ای سطح استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی نامدار، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان گفت: 119 باب هنرستان فنی و حرفه ای در کردستان وجود دارد که 91 باب از آن مستقل و 28 باب ضمیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته پنج هزار و 716 دانش‌آموز  در آموزشگاه های فنی و حرفه ای مشغول به تحصیلند، افزود: با برنامه‌های اجرا شده برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان توانستیم 843 نفر از دانش‌آموزان را در مهرماه امسال جذب فنی و حرفه ای شده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان با اشاره به تحصیل 11 هزار و 775 نفر از دانش آموزان استان در آموزشگاه های فنی و حرفه ای و کار و دانش بیان کرد: درحال حاضر  37.56 درصد دانش‌آموزان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به وجود 27 رشته جدید  فنی و حرفه ای و کارودانش عنوان کرد: از این تعداد 16 رشته کار و دانش و 11 رشته فنی و حرفه ای هستند.

نامدار اعلام کرد: مشکل اصلی ما در آموزش فنی و حرفه ای این است که 57.8 درصد  از دانش آموزان فنی فقط در پنج رشته و 51.4 درصد از دانش آموزان کار و دانش نیز در پنج رشته مشغول به تحصیلند.

وی در ادامه نبود اعتبار  تجهیزاتی، کمبود فضای آموزشی و کارگاهی و کمبود نیروی انسانی را از مشکلات اصلی آموزش فنی و حرفه ای و کار و دانش دانست  و  اعلام کرد: با توجه به طرح شش، سه، سهم اموزش و پرورش و افزایش دانش آموزان از 11 هزار و 775 نفر به 18 هزار و 114 دانش آموز با استقرار پایه دوازدهم در سال آینده 334 کلاس درس کمبود فضای آموزشی داریم.

انتهای پیام/م

فعالیت 119 باب هنرستان فنی و حرفه ای در کردستان

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.