سرپرست شرکت آب‌منطقه‌ای همدان از نصب بیش از 3 هزار و 500 کنتور هوشمند آب در استان همدان خبر داد.

نصب3500 کنتور هوشمند آب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منصور ستوده سرپرست شرکت آب‌منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای طرح نصب کنتور هوشمند، 3 هزار و 518 دستگاه کنتور هوشمند آب بر روی چاه‌های کشاورزی استان همدان نصب شده است.

 وی ادامه داد:  2 هزار و 540 دستگاه کنتور در بخش کشاورزی، 189 دستگاه کنتور در بخش صنعت، 418 دستگاه کنتور در بخش شرب روستا، 250 دستگاه کنتور در بخش شرب شهری، 98 دستگاه کنتور در بخش دام و طیور و 23 دستگاه کنتور در بخش خدمات و سایر نصب شده است.

 سرپرست شرکت آب‌منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد:  از ابتدای طرح تاکنون، 640 دستگاه کنتور در شهرستان همدان، 312 دستگاه کنتور در نهاوند، 423 دستگاه کنتور در ملایر، 302 دستگاه کنتور در کبودراهنگ، 262 دستگاه کنتور در فامنین، 312 دستگاه کنتور در رزن، 275 دستگاه کنتور در تویسرکان، 421 دستگاه کنتور هوشمند در بهار و 571 دستگاه کنتور هوشمند در شهرستان اسدآباد نصب شده است.

 وی به  تعهد نصب کنتور در سال 96 اشاره کرد واظهار داشت: براساس هدفگذاری انجام شده باید 400 دستگاه کنتور هوشمند آب در استان همدان نصب شود که تاکنون 364 دستگاه نصب شده و معادل 91 درصد از هدفگذاری عملیاتی شده است.

 ستوده با اعلام اینکه نصب کنتور هوشمند در چاه‌ها جزو طرح‌های احیا و تعادل‌بخشی استفاده از آب‌های زیرزمینی همدان است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح و توسعه نصب کنتور هوشمند در سطح استان همدان نیازمند همکاری و تعامل کشاورزان با شرکت آب منطقه‌ای است.

 وی افزود: نصب کنتور هوشمند روی چاه‌های آب سبب کنترل و نظارت بر میزان برداشت آب‌های زیرزمینی استان شده و از اضافه برداشت از آب‌های زیرزمینی به شدت جلوگیری می‌کند.

 سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان با بیان اینکه کنتور هوشمند مزایایی بالایی دارد، اظهار کرد: اساسی‎ترین اهمیت کنتور هوشمند این است که کشاورزان دیگر بیشتر از پروانه بهره‎برداری نمی‎توانند از چاه‎ها آب برداشت کنند.

 ستوده اضافه کرد:  اگر کشاورزی بیش از میزان تعیین‎شده آب از چاه برداشت کند برق به صورت خودکار قطع شده و امکان برداشت آب از چاه تا زمانی که کارشناسان آب منطقه‌ای و برق اقدام نکنند وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه کنتورهای هوشمند و کارت‌های شارژ همچون کارت سهمیه‌بندی بنزین است، یادآورشد:  کشاورزان باید نسبت به نصب این کنتورها اقدام کنند چراکه تکلیفی قانونی است و کار باید اجرایی شود.

 وی افزود: از ابتدای سال 93 تاکنون 2 هزار و 670 حلقه چاه غیر مجاز در استان همدان مسدود شده که سبب صرفه‌جویی 219   میلیون و 767 هزار و 769 مترمکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی شده است.

 سرپرست شرکت آب منطقه‌ای همدان عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را 94 کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در کبودرآهنگ با 790 حلقه، رزن با 489 حلقه و همدان با 329 حلقه مسدود شده است.

 وی اظهار داشت:  سال گذشته 869 حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان براساس احکام قضایی مسدود شده که این امر سبب صرفه‌جویی بیش از 57 میلیون مترمکعبی در مصرف آب زیرزمینی شده است.

 ستوده با بیان اینکه از ابتدای امسال مجوز انسداد بیش از 600 حلقه چاه غیرمجاز در همدان صادر شده است افزود: خوشبختانه همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد که منتج به این عملکرد شده است.

انتهای پیام/ج

نصب کنتور هوشمند اب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.