معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در سال جاری با ترویج مشاوره ۴۰ درصد طلاق های توافقی در این استان به سازش منجر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در آیین بازگشایی مرکز مشاوره پیش از ازدواج اردبیل تصریح کرد: این موفقیت نشان می دهد که مشاوره و مداخله به هنگام می تواند از وقوع طلاق ممانعت کند.

وی تاکید کرد: در مطالعه علل طلاق به ۱۷ عامل اصلی دست یافتیم که عدم شناخت زوجین از یکدیگر و ضعف مهارت های رفتاری شاخص ترین علل طلاق است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: متاسفانه دادگاه های خانواده در اردبیل مملو از زوجینی است که ادعا می کنند شناختی از همسر خود ندارند و رفتار و خصوصیات اخلاقی همسر بعد از ازدواج متفاوت از شناخت اولیه بوده است.

خدادادی تاکید کرد: علاوه بر این ضعف مهارت گفتاری یکی از عوامل طلاق است که در استان حتی در روابط اجتماعی مشاهده می شود و به یکی از علل بروز خشونت تبدیل شده است.

وی بیماری های روحی روانی را نیز از دیگر علل طلاق دانست و تاکید کرد: مجموعه این عوامل نشان می دهد موضوع مهارت آموزی و آگاه سازی زوجین در قبل و بعد از ازدواج اهمیت ویژه دارد.

به گفته خدادادی مراکز مشاوره پیش از ازدواج یکی از پیشنهادات دادگستری استان است که زوجین قبل از ثبت طلاق به منظور سازش به این مراکز ارجاع شوند و فعالیت آن ها در استان تا به امروز مطلوب بوده است.

وی افزود: در صورتی که مشاوران و اساتید فعالیت مطلوبی داشته و بتوانند مشکلات زوجین را مرتفع سازند ما شاهد کاهش محسوس طلاق در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/ح

ضعف مهارت گفتاری یکی از عوامل طلاق است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.