پوشش آبیاری نوین در 2 هزار هکتار از اراضی مانه وسملقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه و سملقان گفت : در حال حاضر 2 هزار هکتار از اراضی شهرستان مانه و سملقان زیر پوشش آبیاری نوین قرار دارد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  محسن نظام دوست مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مانه وسملقان گفت : این اراضی در روستاهای اسلام آباد ، انصار ، ملاحسن و قره مصلی درقالب شرکت تعاونی تولید اسلام آباد سیستم آبیاری نوین اجرا شد.

وی هدف از طرح را بالا بردن راندمان آبیاری ،معرفی الگوی کشت مناسب ، بالا بردن تولید وافزایش کارایی آبیاری عنوان کرد و افزود : در اعتبارات سنوات قبل برای طرح تجمیعی آبیاری نوین 85 درصد از کل هزینه ها بلاعوض ومابقی 15درصد به صورت خودیاری اجرا ‌شده است .

نظام دوست تصریح کرد: برای آبیاری کم فشار وانتقال آب با لوله هم 45 میلیون ریال کمک بلاعوض در هرهکتار داده می شود و مابقی هزینه ها باید توسط متقاضی یا بهره بردار پرداخت شود

وی با بیان این که  هم اکنون 22 طرح در سطح 665 هکتار و با اعتبار 40 میلیارد ریال در حال اجرا است  ، گفت : با ابلاغ اعتبارات قانون بودجه برای طرح های قطره ای یا موضعی 100 میلیون ریال و اجرای سایر طرح ها 65 تا 85 میلیون ریال در هرهکتار کمک بلاعوض داده می شود .

گفتنی است : شهرستان مانه وسملقان با داشتن 85 هزار هکتار به عنوان قطب کشاورزی خراسان شمالی محسوب می شود.

انتهای پیام /آ

اجرای آبیاری نوین در اراضی شهرستان مانه و سملقان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.