31 درصد از اختراعاتی که در صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوری معاونت ریاست جمهوری حمایت شده به مرحله تجاری سازی رسیده است .

تجاری سازی اختراعات حمایت شده در صندوق پژوهشگرانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ؛  نصرت الله ضرغام رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوری معاونت ریاست جمهوری(بنیاد ملی علم ایران) با اعلام این خبر در دامغان گفت : امسال یک هزار و 107 اختراع برای حمایت به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال شد که 482 اختراع مصوب و 31 درصد اختراع ها تجاری سازی شد.

نصرت الله ضرغام افزود : پارسال چهار هزار نفر از پژوهشگران کشور درخواست حمایت در صندوق را داشتند که از یک سوم آنها حمایت شد که امسال این تعداد دو برابر شده است .

رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فن آوری معاونت ریاست جمهوری همچنین از تشکیل کارگروه میان رشته ای علوم انسانی و اضافه شدن آن به کارگروه های 13 گانه این صندوق خبر داد.
 
وی گفت: این کارگروه در زمینه منطبق به نیازها و ضرورت های کشور ، در رابطه به درک عمومی و ترویج علم و مردمی کردن دانش ، سفارش پروژه می دهد .
 
ضرغام ادامه داد: در زمینه پژوهش های دانش آموزی هم با آموزش روش تحقیق ، کارآفرینی ، مطالعات گروهی ، ایده پردازی و خلاقیت ، به ثبت اختراعات آنها کمک می کنیم .
 
ضرغام از شکل گیری بانک پژوهشگران در این صندوق هم خبرداد و افزود: تاکنون اطلاعات 34 هزار نفر از پژوهشگران کشور در بخش های مختلف علمی در این بانک اطلاعاتی ثبت شده است.

به گفته وی ، اعتبارات پارسال صندوق حمایت از پژوهشگران 54 میلیارد تومان بود که این رقم امسال حدود 100 میلیارد تومان شد و از پژوهشگران تا سقف 100 میلیون تومان حمایت می شود.
 
انتهای پیام/ع
 

امسال یک هزار و 107 اختراع برای حمایت به صندوق حمایت از پژوهشگران ارسال شد

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.